• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • saal

Vår "lilla" kille är för lätt för ett byte än så länge. Dock så lyfter vi inte längre ut babyskyddet mer en i mkt speciella fall då det blir för tungt att bära klumpen så. Tanken är att lillebror ska ta över storebros stol och han få en ny men vet inte vad vi vill ha för att få ihop det i bilen så vi har inte haft någon broska. Trotts sina 8,2kg får han fortfarande plats men räknar dock inte med att han sitter där lika länge som storebror som alltid varit av en lättviktare.

• älskarlivet81
    saal skrev 2013-08-16 20:29:59 följande:
    Vår "lilla" kille är för lätt för ett byte än så länge. Dock så lyfter vi inte längre ut babyskyddet mer en i mkt speciella fall då det blir för tungt att bära klumpen så. Tanken är att lillebror ska ta över storebros stol och han få en ny men vet inte vad vi vill ha för att få ihop det i bilen så vi har inte haft någon broska. Trotts sina 8,2kg får han fortfarande plats men räknar dock inte med att han sitter där lika länge som storebror som alltid varit av en lättviktare.
    Vår tjej väger bara 6,3 kg men vi har bytt eftersom vår nästa stol är 0-25 kg!
    Hon avskydde babyskyddet så det var skönt att vi kunde byta nu, hon sitter ju redan rätt stadigt dessutom, trots att hon är nyss fyllda 5 månader. Nu slipper hon gallskrika sig till sömns varje gång vi åker (eller gallskrika alls, för hon skrek oavsett om det var sovdags eller ej).
  • saal
    älskarlivet81 skrev 2013-08-16 20:32:35 följande:
    Vår tjej väger bara 6,3 kg men vi har bytt eftersom vår nästa stol är 0-25 kg!
    Hon avskydde babyskyddet så det var skönt att vi kunde byta nu, hon sitter ju redan rätt stadigt dessutom, trots att hon är nyss fyllda 5 månader. Nu slipper hon gallskrika sig till sömns varje gång vi åker (eller gallskrika alls, för hon skrek oavsett om det var sovdags eller ej).
    vårt babyskydd tar upp till 14 kg och barnstolen är från 9 kg. Han sover som en stock från bilen börjar rulla så även om han är ganska stadig vaken så vill jag ha bra stöd åt huvudet och att det inte ska behöva bli framtungt.
  • älskarlivet81
    saal skrev 2013-08-16 20:42:30 följande:
    vårt babyskydd tar upp till 14 kg och barnstolen är från 9 kg. Han sover som en stock från bilen börjar rulla så även om han är ganska stadig vaken så vill jag ha bra stöd åt huvudet och att det inte ska behöva bli framtungt.
    Fast när han sitter ordentligt är det säkrare att sitta i en riktig bilstol även om han inte nått upp till vikten!
    Vi har vinklat vår bilstol lite grann så att hon inte tappar huvudet. Som det var innan kunde vi inte åka bil knappt för vi fick stanna var femte minut, därför bytte vi när hon uppnådde "kraven" för den större stolen. Viktmässigt hade vi dock kunnat ha den från födseln.
  • hannis

Vi har också en bilstol som är 0-25 kg men den sitter storebror i nu. Skall köpa en ny stol till honom och då får lillebror ta över den stolen. Han är inte heller överförtjust i babyskyddet så det kommer nog bli skönt att byta.

Vi har en britax hiway som lillebror skall få ta över och storebror skall få en britax twoway.

• älskarlivet81

Vi har också en hiway soö lillasyster nu fått. Storasyster har fått en axkid kidzone.

hannis skrev 2013-08-16 22:31:19 följande:
    Vi har också en bilstol som är 0-25 kg men den sitter storebror i nu. Skall köpa en ny stol till honom och då får lillebror ta över den stolen. Han är inte heller överförtjust i babyskyddet så det kommer nog bli skönt att byta.

Vi har en britax hiway som lillebror skall få ta över och storebror skall få en britax twoway.

• Lussekatten

Jag måste bara skriva av mig lite och ni här kanske förstår mig. Ikväll ska vi på fest och vi har ordnat barnvakt till båda barnen. Jag vet att de kommer ha det bra osv men ändå är det jobbigt för mig att lämna ifrån mig dom och veta att jag inte kommer att natta dom ikväll och att de inte kommer att sova hemma inatt. Gubben min är precis tvärtom, han ser fram emot vuxentid och att få sova en hel natt och morgon. Men jag saknar mina två go-hjärtan redan innan dom har åkt iväg. Hur gör ni andra när ni känner så här? Känner ni så här ens?

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-08-17 15:04:49 följande:
    Jag måste bara skriva av mig lite och ni här kanske förstår mig. Ikväll ska vi på fest och vi har ordnat barnvakt till båda barnen. Jag vet att de kommer ha det bra osv men ändå är det jobbigt för mig att lämna ifrån mig dom och veta att jag inte kommer att natta dom ikväll och att de inte kommer att sova hemma inatt. Gubben min är precis tvärtom, han ser fram emot vuxentid och att få sova en hel natt och morgon. Men jag saknar mina två go-hjärtan redan innan dom har åkt iväg. Hur gör ni andra när ni känner så här? Känner ni så här ens?

Har lämnat mina 2 över en natt också. Innan dom hade somnat för natten så tyckte jag att det var jobbigt. När dom väl hade somnat så kunde jag slappna av.
    Förstår precis hur du känner. Var nära att boka av flera ggr. Kommer dröja innan dom sover någon annanstans än hemma igen. Även om det faktiskt var ganska skönt att vakna och det var tyst i huset, och kaffet kunde man inta i lugn och ro. Men efter det ville jag ha hem dom. :) 
  • tilj75

Lussekatten, kan tänka mig känslan, hade tyckt det var jättejobbigt. Men försöks slappna av och ha trevligt. Kanske be barnvakten messa ganska ofta?
    Har varit utan barnen en natt sen första killen kom, tre år sen nu, tvillingarna var ett halvår då. Där vi bor nu har vi ingen barnvakt, vet inte om jag hade kunnat lämna alla fem till en stackars barnvakt ändå...

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)