BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Någon mer som bytt från babyskydd till "vanlig" bilstol?
Vår "lilla" kille är för lätt för ett byte än så länge. Dock så lyfter vi inte längre ut babyskyddet mer en i mkt speciella fall då det blir för tungt att bära klumpen så. Tanken är att lillebror ska ta över storebros stol och han få en ny men vet inte vad vi vill ha för att få ihop det i bilen så vi har inte haft någon broska. Trotts sina 8,2kg får han fortfarande plats men räknar dock inte med att han sitter där lika länge som storebror som alltid varit av en lättviktare.
Vi har också en bilstol som är 0-25 kg men den sitter storebror i nu. Skall köpa en ny stol till honom och då får lillebror ta över den stolen. Han är inte heller överförtjust i babyskyddet så det kommer nog bli skönt att byta.
Vi har en britax hiway som lillebror skall få ta över och storebror skall få en britax twoway.
Vi har också en hiway soö lillasyster nu fått. Storasyster har fått en axkid kidzone.
Jag måste bara skriva av mig lite och ni här kanske förstår mig. Ikväll ska vi på fest och vi har ordnat barnvakt till båda barnen. Jag vet att de kommer ha det bra osv men ändå är det jobbigt för mig att lämna ifrån mig dom och veta att jag inte kommer att natta dom ikväll och att de inte kommer att sova hemma inatt. Gubben min är precis tvärtom, han ser fram emot vuxentid och att få sova en hel natt och morgon. Men jag saknar mina två go-hjärtan redan innan dom har åkt iväg. Hur gör ni andra när ni känner så här? Känner ni så här ens?
Lussekatten, kan tänka mig känslan, hade tyckt det var jättejobbigt. Men försöks slappna av och ha trevligt. Kanske be barnvakten messa ganska ofta?
Har varit utan barnen en natt sen första killen kom, tre år sen nu, tvillingarna var ett halvår då. Där vi bor nu har vi ingen barnvakt, vet inte om jag hade kunnat lämna alla fem till en stackars barnvakt ändå...