• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Bingo

Hej ts

Den här jakten du pratar om, berätta mer om den.

• Anonym (kvinnan)

Ts...jag är i samma sits som du fast jag är kvinnan som styr. Jag kan inte bestämma mig för om jag vill styra ännu mer eller kämpa ännu mer för att min man ska styra mig. Hur vill du ha det egentligen? Skulle du vara nöjd om hon styr? Är det enbart hon som inte är nöjd?

• zingo

"Kräver att du ska kunna?"
    Tycker det känns som om hon mer är ute efter att trycka ner någon (dig) än att försöka få ert sexliv att fungera. Hur kan man tro att man ska få någon att klara av så'na saker genom att "ställa krav"? Det blir ju självklart motsatt effekt och man hamnar i precis den sits du hamnat i. Tror inte heller man kan lära sig till framgång med personkemi av detta slag. Antingen fungerar det direkt, eller så gör det inte det.

Om man är rädd om sin partner ser man till att bemöta honom/henne så att han/hon år en chans att öva upp sin självkänsla när det blir så'na här kontraster. Hennes "krav" dödar istället er relation. 

• zingo

Och är du säker på att hon är stark?
    Tycker jag snarare ser tecken på en svag kvinna med tjugo fasader som döljer svagheterna.

• Anonym (stark?)

Hon har inte tillräckligt stark längtan efter kuk.

Hon har kontrollbehov, blir orolig ( sur otrevlig) om det inte blir som hon tänkt.

Hon är tråkig. Ni har inte roligt och skrattar tillsammans. Eller du är tråkig?

Hon är resultatinriktad till max. Sex är inte intressant om ni redan har barn.

Hon kanske egentligen vill bli totalt dominerad och "utnyttjad".

Om du inte ger henne uppmärksamhet?

Hon verkar vara i behov av tydliga roller människor emellan om nu ett slags jakt och maktspel ska till för att få henne.

• zingo

Kan inte sluta tänka på detta. Blir bara mer irriterad.
    En STARK kvinna ställer inga krav av detta slag. Hon möter sin man där han befinner sig, accepterar honom som han är, ser hans bra sidor, öppnar dörrar för att han ska kunna växa och själv vilja möta henne där hon blir mött - oavsett vad det gäller.

Du har en SVAG kvinna. 

• Anonym (stark?)
    zingo skrev 2013-03-17 09:34:08 följande:
    Och är du säker på att hon är stark?

Tycker jag snarare ser tecken på en svag kvinna med tjugo fasader som döljer svagheterna.

• Anonym (muminmamma)

Du kan nog  inte göra om din personlighet eller läggning. Har din fru läst för mycket 50 shades nyligen? 

Den där jakten, det fattar jag inte. Jakt för mej är  spelet mellan man-kvinna innan man fått till det, växande attraktion. Men ni är gifta, är det verkligen jakt man har på fredagkvällen då?
    Förförelse, bygga upp stämning, växla i roller och initiativ, men jakt?

• Fröken reserverad
    zingo skrev 2013-03-17 09:38:50 följande:
    Kan inte sluta tänka på detta. Blir bara mer irriterad.
    En STARK kvinna ställer inga krav av detta slag. Hon möter sin man där han befinner sig, accepterar honom som han är, ser hans bra sidor, öppnar dörrar för att han ska kunna växa och själv vilja möta henne där hon blir mött - oavsett vad det gäller.

Du har en SVAG kvinna. 
    Jag tycker det låter som hon är missnöjd med något, behöver inte ens ha med TS att göra bara att han tyvärr får skulden för allt. Inte bra.

TS, på något sätt måste ni prata ut ordentligt om vad det egentligen handlar om. Vad som är problemet både för dig och för henne. Inte bra när man hamnar i såna konstigheter. 
    Reserverad står för upptagen.
  • Haskel

TS: Du är en vuxen människa, som är som du är. Ska du bli lycklig/må bra med dig själv och din sambo, måste du få vara den du är. Det är, i längden, inte hålllbart att "spela" en annan personlighet. Acceptera att du inte är den dominanta/starka man som du och din fru önskar. Acceptera dig, för den du verkligen är, din fru måste också acceptera det. Det är ju trots allt DIG hon ska älska, inte den hon önskar att du är. Du duger och är bra, precis som du är.

Svar på tråden Stark kvinna