[quote=69289983][quote-nick]Smecker skrev 2013-03-24 23:16:14 följande:[/quote-nick]
Anonym (Saknar) skrev 2013-03-24 23:09:10 följande:
Du sätter fingret på en känslig punkt och som jag tror stämmer rätt mycket med verkligheten i mitt fall, hmm. Har föreslagit tidigare för henne att vi skulle kontakta en sexterapeut el. liknande. Tyvärr tror hon att jag ska sätta på varenda kvinna och även om det skulle finnas en man till yrket, så hade hon inte accepterat det heller. Jag har aldrig varit otrogen, men i början av vårt förhållande var vi inte helt överens om vad som är acceptabelt eller ej. T.ex. kan jag inte stå och prata med en kvinna utan att hon blir svartsjuk. Kan inte heller handla i en kassa med kvinnligt biträde, förrän hon hittar något som jag gjorde fel (t.ex. stod fel, pratade eller tittade inte på min fru på det sätt hon vill, tackade för pengar tillbaka från kassörskan på något felaktigt vis el. dyl.). Jag förstår ändå att jag måste ta mer kommando i vårt förhållande, men har lite svårt att ta allt hon vräker ur sig om mig. Har också talat om för henne hur jag känner inför det och hur det dödar lusten, men verkar inte få någon empati för det. Så jag måste kunna se förbi det och övervinna mina dåliga känslor och bli mer manlig mot henne. Känner mig dock instängd i ett hörn och har svårt att vända på det invanda beteendet som pågått under ganska lång tid. Lätt och säga att man bara ska vända på allt i en handvändning
Börja med att, när hon börjar gå igång, avbryta henne och säga "Jag tar inte det där" och sen gå därifrån. Om du inte rent fysiskt kan avlägsna dig, så avlägsna dig psykiskt. Stäng ute henne, sluta lyssna, låt henne orera utan att besvara eller röra en min.[ Jag har verkligen försökt det på sistone, men det biter inte riktigt. Det är mycket fegis och så, sedan kommer hot om ditt o datt. Tror ärligt hon egentligen inte vill göra slut, men frustrationen över sin egen situation gör att hon skjuter sitt eget ansvar ifrån sig. Jag kanske måste vara ännu mer tålmodig och nonchalera, men känner att jag inte heller orkar att hålla på. Jag vill ju ha kärlek och ge kärlek. Av det finns ju inget riktigt just nu