• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Fröken reserverad
    Haskel skrev 2013-03-17 09:56:10 följande:

TS: Du är en vuxen människa, som är som du är. Ska du bli lycklig/må bra med dig själv och din sambo, måste du få vara den du är. Det är, i längden, inte hålllbart att "spela" en annan personlighet. Acceptera att du inte är den dominanta/starka man som du och din fru önskar. Acceptera dig, för den du verkligen är, din fru måste också acceptera det. Det är ju trots allt DIG hon ska älska, inte den hon önskar att du är. Du duger och är bra, precis som du är.

Bra inlägg.
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-17 09:38:50 följande:
    Kan inte sluta tänka på detta. Blir bara mer irriterad.
    En STARK kvinna ställer inga krav av detta slag. Hon möter sin man där han befinner sig, accepterar honom som han är, ser hans bra sidor, öppnar dörrar för att han ska kunna växa och själv vilja möta henne där hon blir mött - oavsett vad det gäller.

Du har en SVAG kvinna. 

Och hur gör det henne till en svag kvinna? Ställer inte starka kvinnor krav?
  • Anonym (kvinnan)
    Haskel skrev 2013-03-17 09:56:10 följande:

TS: Du är en vuxen människa, som är som du är. Ska du bli lycklig/må bra med dig själv och din sambo, måste du få vara den du är. Det är, i längden, inte hålllbart att "spela" en annan personlighet. Acceptera att du inte är den dominanta/starka man som du och din fru önskar. Acceptera dig, för den du verkligen är, din fru måste också acceptera det. Det är ju trots allt DIG hon ska älska, inte den hon önskar att du är. Du duger och är bra, precis som du är.

Och om han vill visa mer av sig själv då? Finns ju alldeles för många som inte gör det....
  • Smecker
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-17 11:49:07 följande:
    Och hur gör det henne till en svag kvinna? Ställer inte starka kvinnor krav?

Är det kravställandet som definierar en stark person?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • zingo

Läs vad jag skrev
    Det beror kanske på vilka krav man ställer, hur man ställer dem och framförallt hur partnern mår efter de har ställts. Finns väl ingen anledning att få en partner att må så där. Om man inte har bättre koll på sin partners känsloliv än att man går så långt att man knäcker självkänslan, då kan man vara utan partner.

• Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-17 11:55:17 följande:
    Läs vad jag skrev
    Det beror kanske på vilka krav man ställer, hur man ställer dem och framförallt hur partnern mår efter de har ställts. Finns väl ingen anledning att få en partner att må så där. Om man inte har bättre koll på sin partners känsloliv än att man går så långt att man knäcker självkänslan, då kan man vara utan partner.

Men TS VILL ju ändra sig!!!
  • Anonym (kvinnan)
    Smecker skrev 2013-03-17 11:53:41 följande:

Är det kravställandet som definierar en stark person?

Nej, men hon verkar veta vad hon vill och sen om det är samma sak som krav eller inte vet jag inte. TS vill ju också ha en annan mansroll. Vad gör man då?
  • zingo

För att den "starka" kvinnan fått honom att känna sig värdelös.
    Ja, vem vill känna sig värdelös?
    Inte konstigt att han vill ändra sig! 

• Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-17 11:58:38 följande:
    För att den "starka" kvinnan fått honom att känna sig värdelös.
    Ja, vem vill känna sig värdelös?
    Inte konstigt att han vill ändra sig! 

Jaha, så hur gör man då? Vad ska hon göra för att ändra sig? Hon måste ju säga sina önskemål.
  • zingo
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-17 11:57:56 följande:

Nej, men hon verkar veta vad hon vill och sen om det är samma sak som krav eller inte vet jag inte. TS vill ju också ha en annan mansroll. Vad gör man då?
    Det är en väldigt stor skillnad på att "veta vad man vill" och "ställa krav".
    När man ställer krav, lämnar man ju inget utrymme för något annat än sitt ego.
    Och faktum är att detta kravställande nu lett att TS tryckts ned i skorna och tappat självkänslan.
    Hur orkar du ens försvara det beteendet? Obegripligt! 
Svar på tråden Stark kvinna