• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-19 07:22:50 följande:
    En stark partner har inget behov av att ändra dig för att bli nöjd. En stark partner ser dina bra sidor, kan fokusera på dem och eventuellt bli tillfreds med det. Och om hon inte blir tillräckligt tillfreds med dem, inser hon att hon varken ska eller vill ändra på dig. Hon inser att hon inte kan älska dig för den du är och är då så STARK att hon lämnar dig för att du har rätt att bli älskad för den du är. Och framför allt - som jag sagt tidigare - har hon full koll på hur du mår, och skulle aldrig tillåta att du mår dåligt för att hon ska få som hon vill. En stark människa lever inte ut sin egen lycka genom andra. 
    Jag älskar min man mer än han förmodligen älskar sig själv. Ska jag skita i att försöka göra honom till en starkare människa för att han ska vara som han är? Ska jag och barnen lämna honom istället för att försöka ändra vissa saker så att ALLA mår bättre?
  • zingo

Och du tycker du gör honom starkare genom att göra honom SVAGARE?
    Har du fortfarande inte läst vad TS skrev om resultatet av den "starka" kvinnans beteende?
    Om man vill göra någon starkare gör man inte... så. 

• Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-19 09:33:57 följande:
    Och du tycker du gör honom starkare genom att göra honom SVAGARE?
    Har du fortfarande inte läst vad TS skrev om resultatet av den "starka" kvinnans beteende?
    Om man vill göra någon starkare gör man inte... så. 

Nej, hon gör säkert fel men hon vet väl inte hur hon ska göra och inte han heller. Eller vad han egentligen vill?
  • traveler

Tjena TS, jaghar EXAKT så som duhar det hemma.

• Anonym (stark?)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-19 09:25:10 följande:
    Jag älskar min man mer än han förmodligen älskar sig själv. Ska jag skita i att försöka göra honom till en starkare människa för att han ska vara som han är? Ska jag och barnen lämna honom istället för att försöka ändra vissa saker så att ALLA mår bättre?

På vilket vis är din man svag?
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (stark?) skrev 2013-03-19 09:37:27 följande:

På vilket vis är din man svag?

Jag vet inte om jag vågar kalla honom svag i denna tråden längre...=) Men han har dålig självkänsla men bra självförtroende. Eller rättare sagt är han konflikträdd och hatar konflikter och "lägger sig" direkt när jag säger nåt.
  • Smecker
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-19 09:39:52 följande:
    Jag vet inte om jag vågar kalla honom svag i denna tråden längre...=) Men han har dålig självkänsla men bra självförtroende. Eller rättare sagt är han konflikträdd och hatar konflikter och "lägger sig" direkt när jag säger nåt.

Och det oavsett HUR du säger något?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (kvinnan)
    Smecker skrev 2013-03-19 09:50:33 följande:

Och det oavsett HUR du säger något?
    Vet inte...jag är ju som jag är....då får väl han älska mig som jag är? Annars har han rätt att lämna mig....men jag är faktiskt ganska snäll...
  • Anonym (kvinnan)
    Smecker skrev 2013-03-19 09:23:42 följande:

Så det är skillnad på krav och krav? Vem avgör vilka krav som är okej och vilka som inte är det?

Jag avgör ju vad som passar mig. Vem ska annars göra det?
  • zingo
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-19 10:18:08 följande:

Jag avgör ju vad som passar mig. Vem ska annars göra det?
    Ja, det har du rätt i, men innebär det också att du struntar i konsekvenserna av ditt handlande?
    Mig skulle det t.ex passa om jag fick alla pengar i världen. Innebär det att jag har rätt att bete mig hur jag vill inför allt och alla bara för att få det som passar mig?
Svar på tråden Stark kvinna