• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)

Går mot ännu en tuff helg! Måste bli en vändning nu...

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-23 00:27:34 följande:
    Går mot ännu en tuff helg! Måste bli en vändning nu...

Alla verkar ju vara emot krav i denna tråd men jag tycker du ska ställa krav mot henne! Säg att du inte står ut längre...
  • Anonym (Nytt förhållande)

Kvinnor kan vara olika så klart men vad som händer idag är att politiken har lagt sig i hur män och kvinnor ska vara. 
    Det stämmer inte alltid med hur vi är biologiskt.

I klarspråk. .. många kvinnor vill idag ha en jämställd man som de formar till som de vill ha honom och eftersom vi män idag hela tiden får höra att vår grottbjörnsman är helt omodern så lyssnar vi , lyder och följer.

Problemet är att det stämmer inte i sängen för alla. Ibland blir mannen olycklig och fattar inte varför och får inte ut något av sexlivet.
    ibland är det tvärtom .Kvinnan blir olycklig får inte ut något av sexet och fattar inte varför.

Den jämstallde mannen ska lämna honom i kläderna när han klär av sig och bli en hane i sängen.
    Kvinnan ska lämna sin genusprofil i kläderna och bli en riktig kvinna i sängen.
    Mannen ska ta kvinnan som en hane tar sin hona.

Då känner sig kvinnan som en kvinna och mannen som en man.
    Våra sexuella roller har vi tagit med oss i mellan 500.000 och 1 miljon år.
    De försvinner inte bara för att vi har fått jämnställdhet , genus och hela det köret.
    Så med andra ord... mannen.... kör på ta för dig och visa vad DU vill 

• Anonym (aaahhhh...)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-23 09:18:55 följande:
    Kvinnor kan vara olika så klart men vad som händer idag är att politiken har lagt sig i hur män och kvinnor ska vara. 
    Det stämmer inte alltid med hur vi är biologiskt.

I klarspråk. .. många kvinnor vill idag ha en jämställd man som de formar till som de vill ha honom och eftersom vi män idag hela tiden får höra att vår grottbjörnsman är helt omodern så lyssnar vi , lyder och följer.

Problemet är att det stämmer inte i sängen för alla. Ibland blir mannen olycklig och fattar inte varför och får inte ut något av sexlivet.
    ibland är det tvärtom .Kvinnan blir olycklig får inte ut något av sexet och fattar inte varför.

Den jämstallde mannen ska lämna honom i kläderna när han klär av sig och bli en hane i sängen.
    Kvinnan ska lämna sin genusprofil i kläderna och bli en riktig kvinna i sängen.
    Mannen ska ta kvinnan som en hane tar sin hona.

Då känner sig kvinnan som en kvinna och mannen som en man.
    Våra sexuella roller har vi tagit med oss i mellan 500.000 och 1 miljon år.
    De försvinner inte bara för att vi har fått jämnställdhet , genus och hela det köret.
    Så med andra ord... mannen.... kör på ta för dig och visa vad DU vill 
    Jag tänkte precis skiriva detta inlägg men nu slapp jag.. ;.)
    Detta är skitsvårt för många av oss snubbar. Det är en ekvation som inte går ihop.
    -Men varför vill du att jag är hårdhänt och kallar dig kränkande saker? Din övriga vakna tid pratar du ju om att män som gör så är mansgrisar, riktiga svin! Och det är detta beteende som får igång dig!?
    Så, kvinnor! Detta tar lite tid för oss att få in.
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (aaahhhh...) skrev 2013-03-23 09:30:18 följande:
    Jag tänkte precis skiriva detta inlägg men nu slapp jag.. ;.)
    Detta är skitsvårt för många av oss snubbar. Det är en ekvation som inte går ihop.
    -Men varför vill du att jag är hårdhänt och kallar dig kränkande saker? Din övriga vakna tid pratar du ju om att män som gör så är mansgrisar, riktiga svin! Och det är detta beteende som får igång dig!?
    Så, kvinnor! Detta tar lite tid för oss att få in.
    Men hallå, man måste väl inte säga kränkande saker för att man visar sin fru vad man vill i sängen?
  • Anonym (aaahhhh...)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-23 11:35:41 följande:
    Men hallå, man måste väl inte säga kränkande saker för att man visar sin fru vad man vill i sängen?
    Nej, det finns naturligtvis olika grader och sätt man kan dominera och "rollspelskränka" beroende på tycke och smak men det tror jag de flesta förstår.
  • Anonym (Nytt förhållande)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-23 11:35:41 följande:
    För en del kvinnor är det så att de gillar att bli kallade alla möjliga saker i sängen. 
    Själv skulle jag inte vilja  kalla en kvinna för hora  men jag har stött på kvinnor som velat bli kallad både det ena och det andra i sängen.

" Jag är en kåt slyna , säg att jag är en kåt slyna " 
    "Jag en riktigt kåtfitta, knulla mig hårt i min kåta fitta"
    "Jag vill att du ska kalla mina bröst för knullpattar "

Vi är djur när vi är riktigt kåta ... så är det bara....

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (aaahhhh...) skrev 2013-03-23 11:46:27 följande:
    Nej, det finns naturligtvis olika grader och sätt man kan dominera och "rollspelskränka" beroende på tycke och smak men det tror jag de flesta förstår.

Nej, jag tycker det är en riktigt stor skillnad mellan att rollspelskränka mot att låta sin rena kåthet göra att man vill sätta på sin fru hårt. Och vågar stå för det!
  • Anonym (aaahhhh...)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-23 11:48:06 följande:

Nej, jag tycker det är en riktigt stor skillnad mellan att rollspelskränka mot att låta sin rena kåthet göra att man vill sätta på sin fru hårt. Och vågar stå för det!
    Javisst, men vissa vill vid vissa tillfällen (lr oftast) gå lite (mycket) längre..
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-23 11:47:07 följande:
    För en del kvinnor är det så att de gillar att bli kallade alla möjliga saker i sängen. 
    Själv skulle jag inte vilja  kalla en kvinna för hora  men jag har stött på kvinnor som velat bli kallad både det ena och det andra i sängen.

" Jag är en kåt slyna , säg att jag är en kåt slyna " 
    "Jag en riktigt kåtfitta, knulla mig hårt i min kåta fitta"
    "Jag vill att du ska kalla mina bröst för knullpattar "

Vi är djur när vi är riktigt kåta ... så är det bara....

Jaja...en del kanske vill det men det är ju knappast det som gör sexet bra eller dåligt? Knullpattar??? *skrattar* det lät ju avtändande för mig i alla fall....men alla är ju olika...
Svar på tråden Stark kvinna