• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • zingo
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-17 12:00:28 följande:

Jaha, så hur gör man då? Vad ska hon göra för att ändra sig? Hon måste ju säga sina önskemål.
    Men allvarligt talat.
    Vem har sagt att man inte får uttrycka sina önskemål?
    Det står "krav" och det är väl inte samma sak?

Att han sen VILL ha en annan roll är en helt annan sak.
  • Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-17 12:00:33 följande:
    Det är en väldigt stor skillnad på att "veta vad man vill" och "ställa krav".
    När man ställer krav, lämnar man ju inget utrymme för något annat än sitt ego.
    Och faktum är att detta kravställande nu lett att TS tryckts ned i skorna och tappat självkänslan.
    Hur orkar du ens försvara det beteendet? Obegripligt! 

Nu vet vi ju faktiskt inte ens hur hon ställt krav på TS. Jag tycker nog att väldigt många ställer olika krav på sin partner utan att den andre tappar självkänslan.
  • Anonym (kvinnan)
    zingo skrev 2013-03-17 12:03:24 följande:
    Men allvarligt talat.
    Vem har sagt att man inte får uttrycka sina önskemål?
    Det står "krav" och det är väl inte samma sak?

Att han sen VILL ha en annan roll är en helt annan sak.

Jo men om vi byter ordet krav till önskemål då, att hon önskar att han ska vara på ett annat sätt om deras relation och sexliv ska funka?
  • zingo
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-17 12:03:40 följande:

Nu vet vi ju faktiskt inte ens hur hon ställt krav på TS. Jag tycker nog att väldigt många ställer olika krav på sin partner utan att den andre tappar självkänslan.
    Ja, men nu ser du vilket resultat det blev.

Om man är lyhörd och respektfull har man bättre koll. Och man märker tidigt om partnern börjar må dåligt av kravställandet. Det krävs nog rätt mycket för att det ska gå så långt att både sexliv och förhållande hamnar "under isen". 

"Hon" har ju störst problem, helt klart. Och hon borde ta itu med dem, om hon inte ska sabba mer i framtiden.
    Se'n måste han ju lyfta sig ur brunnen han hamnat i. Och SEN kanske han kan få hjälp med att justera sin mansroll.

Mycket skitjobb blir det när man raserar ett bygge... 
  • Smecker
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-17 11:57:56 följande:
    Nej, men hon verkar veta vad hon vill och sen om det är samma sak som krav eller inte vet jag inte. TS vill ju också ha en annan mansroll. Vad gör man då?

Om jag vet att jag vill ha maten färdig på bordet när jag kommer hem och en avsugning till efterrätt, betyder det att jag är en stark person?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (stark?)

Ju mer stark och självständig man är i sitt inre ( självkänslan)desto lättare är det att inte stirra sig blind på jakten och rollerna. Utan mer njuta av samvaron och attraktionen av varandras personligheter. Min erfarenhet bara.

• Anonym (Saknar)

I all bedrövelse gläder det mig att gensvaret blev så stort! Ska gå igenom lite mer i detalj och svara imorgon, men håller med Anonym (stark?) och försöker nu jobba mycket med mental träning, för att återfå styrkan. Har gått på en del "lyckopiller" senaste halvåret, men tycker inte det fungerar tillfredsställande. Dock känner jag att jag är ganska mottaglig för den avkopplande "styrketräningen" för hjärnan och tror på sikt att det kanske kan hjälpa både mig själv och oss. Hade önskat att hon vågade prova det också, men hon är hittills helt avvisande och sätter sig över resultatet redan innan hon testat

• Anonym (kvinnan)
    Smecker skrev 2013-03-17 12:31:51 följande:

Om jag vet att jag vill ha maten färdig på bordet när jag kommer hem och en avsugning till efterrätt, betyder det att jag är en stark person?

Nja. Men för mig är det så att jag har önskemål om en man som visar vad han VILL när det gäller sex och vardagsliv. Handlar ju inte om att jag ställer krav på att han ska dammsuga m.m. utan att han säger till att han inte VILL om han inte vill...fattar du?
  • Kjellgren

TS - jag tror din fru saknar den du tidigare var, innan lyckopillren. När hon säger att hon saknar "jakten" och "förspelet" tror du då inte att hon saknar DIG dvs din närvaro och ditt engagemang? Att hon inte känner sig uppskattat (vilket inte du heller gör).

I vilket fall behöver ni båda sätta ord på vad ni förväntar er av varandra för jag är inte alls övertygad om att din fru förväntar sig det du tror. Och du måste vara tydlig med vad du förväntar dig av henne, det är trots allt en gemensam relation som ni båda har ansvar för. 

• Smecker
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-17 18:06:28 följande:
    Nja. Men för mig är det så att jag har önskemål om en man som visar vad han VILL när det gäller sex och vardagsliv. Handlar ju inte om att jag ställer krav på att han ska dammsuga m.m. utan att han säger till att han inte VILL om han inte vill...fattar du?

Så en dominant person är en stark person? Nu trasslar du in dig.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Stark kvinna