• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Man har rätt till hjälp efter ett år, tyvärr är processen lika "trög" om man försökt i ett år själv eller fyra år.... Framförallt när man har barn innan. fruktansvärt. Vissa läkare är bättre än andra med, vissa vill verkligen hjälpa med allt dom kan, vissa bryr sig inte "ni har ju redan barn att glädjas åt" fick jag höra. Det är grymt...

• Loppan76

Ush att få höra något sådant. Det enda jag kan säga som nackdel med min läkare är tugget om min ålder (37 snart)
    Sen alla svävande svar jag får... Blir måttligt irriterad när jag inte får klarhet i mina frågor. Ok fattar att det är individuellt, men måste ju finnas ett genomsnitt.
    Nej tror man måste trycka på för att få hjälp, hos en del mer... Men bara för att man fått barn tidigare betyder ju inte det att man ska vara nöjd. Så många som får barn som inte skulle haft några... Men de som vill och verkligen har glädjen, möjligheterna etc får ingen hjälp??!! Jävla system.

• Loppan76

Poison.. Borde inte din läkare remittera dig vidare? Inte meningen du ska behöva betala kalaset själv.

• Poison82

Jag har ju en son redan så jodå, jag får snällt betala om vi ska göra ivf eller liknande.

• Loppan76

Samma parter förstår jag?!
    Jag har tre sedan innan, men ny partner. Vi får remiss. Fan vad jobbigt för dig. Men se till att kräva ul och fler blodprover.
    Kram

• lillaskräp

Nu har jag ätit första tabletten Pergotime. Verkar vara väldigt olika det här med kontroller. Jag ska inte gå på någon kontroll de första två försöken om jag inte får biverkningar..

Åh vad det känns som att tiden går långsamt! Kom igen ägg, släpp!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.