• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Har ingen aning. Visste inte att det var vanligt med kontroller förrän jag hamnade i denna tråden :/ . Men nu har jag tagit det för tredje och sista gången så ska vänta in mensen och sen ringa dit och försöka få bokat in en spolning

• Loppan76

Knepigt. Mig kollar dom men bara första månaden ?!!
    Går du på gyn via landstinget? Skulle också vilja ha en spolning men jag får inget mer. Inte ens kolla upp gubbens spermier.. Nåja det kanske är långsökt men känns lite jobbigt att det bara är "mitt fel" att vi har så svårt att få ett plus.
    Det enda som är bra är väl att jag får direkt remiss för ivf om inget hänt på tre kurer.
    Jag är ju gammal nu (läkarens ord)
    Jag sa; inte fn är jag gammal... Är ju nitton, problemet är att kroppen inte fattat det

• Poison82

Sambons spermier är kollade och jag är kollad, vi har normala prover båda. Så jag hoppas ju verkligen att jag får min spolning nu för om nu proverna är bra så låter det ju som någon blockering

• Loppan76

Låter ju som du kan ha rätt.
    Har de kollat hormonerna på dig? Jag frågade om de kunde kolla östrogen etc men nej det gör dom inte.
    Jag menar även om man äl så kan ju bristen på hormon göra att ägget inte fastnar (om jag fattat det rätt)
    Men kräv ett ultraljud så du vet om du ens har äggblåsor och be dem kolla så du ägglossar.
    Ledsen om du skrivit något om det tidigare (jag har minne som en guldfisk)

Men som sagt, jag är lååångt ifrån någon expert... Håller på att lär mig om allt det här.
    Just nu försöker jag kolla upp möjligheterna till genetisk kartläggning då min yngsta är svårt handikappad... Ska ärligt säga att jag fattar nada på alla hemsidor jag läser.

• Poison82

Kan inte heller hålla reda på vad alla skriver. Tror att dom tig hormonprov på mig men jag ska höra mer när jag tar mig dit nästa gång vad det är för prover som tagits och sånt. Just nu avvaktar jag bara tills mensen sen ska jag försöka orka ringa

• Poison82

Ja, det är drygt. Känns lite som att stånga huvudet i väggen. Borde väl eg vända mig till folk som kan mer om detta men det blir så mycket längre att köra. Vill få spolningen gjord sen får jag nog söka mig vidare om det ej funkar

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.