• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Loppan76

Bara jag som tycker "måste sex" är as jobbigt?? Förstör liksom hela älska känslan.
    Ok försöker tänka att det är för en bra sak, men det tar emot ibland. Tycker nästan mer synd om gubben... Han får ju prestations ångest av allt det här.

• Lillis
    Loppan76 skrev 2013-09-11 09:47:19 följande:
    Bara jag som tycker "måste sex" är as jobbigt?? Förstör liksom hela älska känslan.

Ok försöker tänka att det är för en bra sak, men det tar emot ibland. Tycker nästan mer synd om gubben... Han får ju prestations ångest av allt det här.

Ja, det är verkligen inte alltid kul när man känner att man måste. Har läst att det ökas chansen lite om båda kommer och då blir det ju nästan omöjligt bara för att man måste.

Usch, imorgon ska jag gärna undersökningen av äggledarna. Nervös för både undersökningen och för vad man kommer få för svar.

Sen är det en manlig gynokolog också och jag tycker det är så himla jobbigt, vill ha en tjej.

11.00 imorgon får ni hålla tummarna :)
  • LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-09-11 10:13:15 följande:

Ja, det är verkligen inte alltid kul när man känner att man måste. Har läst att det ökas chansen lite om båda kommer och då blir det ju nästan omöjligt bara för att man måste.

Usch, imorgon ska jag gärna undersökningen av äggledarna. Nervös för både undersökningen och för vad man kommer få för svar.
    Sen är det en manlig gynokolog också och jag tycker det är så himla jobbigt, vill ha en tjej.
    11.00 imorgon får ni hålla tummarna :)
    Jag gjorde en spolning av mina äggledare och då hade jag en manlig läkare och han var verkligen jättebra. Han tog det försiktig och berättade hela tiden vad han gjorde och såg. 

Jag håller tummarna för dig imorgon!! 
  • Poison82

Tvångs sexet är sååååååååååå drygt!!! Försöker ha sex varannan dag just nu och det är fan inte lätt med en sambo som inte är i behov av sex mer än typ en gång i veckan. Så jag får ta ALLA initiativ till sex och är själv inte speciellt sugen.
    Brukar hjälpa till lusten med att läsa sexiga noveller

• Loppan76

Vi vågade inte varannan då läkaren sa att ja hade äl igår el idag. Så det har blivit varje dag. Men nu har vi bestämt att vi tar en liten brake ( en dag eller så) man orkar inte.

• Loppan76

Jag skaffade mig en yngre man den här gången ;-P men som sagt tvångs sex tar på krafterna oavsett ålder tror jag.

• Förväntansfull0406

Sexa INTE varje dag tjejer. Varannan/var tredje Max simmarna väntar in ägget i äggledaren, "gammal" sperma kan ligga kvar och blockera så att pigga nya spermier inte kan ta sig in. Ett tips

• Loppan76

Ska följa det tipset nästa månad om det inte tar sig nu. För jobbigt med varje dag.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.