• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Lät som jag hade en 50 årig gammal gubbe . Han är 32. Men varje dag är verkligen inget av oss vill så det händer aldrig. Försöker få till det varannan och minst var tredje. Nu hade jag trådig flytning igår så våga inget annat än att ha sex och nu får jag försöka få till de igen imorgon

• Loppan76

Haha min är snart 31. Jag snart 37.
    Lyckos dig som får flytningar. Har jag inte haft på många år.. Det är ju i alla fall ett litet riktvärde. Måste nog lära mig äl stickor så jag får ett bättre hum om när det är.
    Men gubben är övertygad om att det tar sig denna månad, en känsla säger han öhh
    Önskar jag kunde vara så positiv, men vågar inte då jag bara blir ledsen när mensen kommer.

• Poison82

En tablett om dagen från första Mens dag till ägglossning. Nu visste jag inte exakt när jag har ägglossning så tog sista tabletten i söndags

• Poison82

Det tunnar ut sekretet . Är ju en slemlösande hostmedicin som löser sekret lite överallt. En förkylning fick jag på köpet :)

• Förväntansfull0406

Ja. Man ska ta det fram till äl sedan hålla upp älstickor är bra så man har koll om man inte vet. Det gör sekretet tunnare, visa har får tjockt sekret. Googla på bisolvonmetoden.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.