• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Lillis

Hej på er!

Jag har en fråga, på dag 12-13 ska jag boka en tid för en undersökningar hos Gyn. Jag är lite osäker på vilken dag jag ska räkna som första mensdag. Normalt brukar mensen komma igång ordentligt eller vad man ska säga, på en gång när den kommer. Men nu har det bara varit som bruna flytningar första dagen, men ändå mensvärk som jag brukar ha.

Ska jag räkna idag som dag 1 eller från den dagen (typ imorgon gissar jag) som mensen kommit igång på riktigt?

• Poison82

Dag 28 idag och ingen mens i sikte och negativt graviditetstest. Då har dubbla pergon påverkat cykeln i alla fall. Spännande värre att se när den kommer, glad att ha längre än 21 dagars iaf

• mylady

Förväntansfull: det är så svårt att stå på sig när man inte riktigt vet själv.
    Börjar ju funka med dubbeldos. Så kör väl på det till jul tänker jag. Sen får jag säga ifrån

Lillis: jag brukar räkna första dagen med rött blod.

Poison: spännande. Tråkigt med neg test.

Jag är på dag 26 och vill inget hellre än testa. Men förra månaden fick jag mens dag 31. Så det är ju ett tag kvar.

• Poison82

Nä jag tycker också det är jättesvårt att stå på mig, detta är så jobbigt så jag skulle nog bara börja gråta och det orkar jag inte riktigt med . Men självklart borde man säga ifrån

• Poison82

Ah vad det trots allt känns gött att kunna lita på sin kropp igen. Inga graviditetskänslor och idag helt torr (efter två veckors rikliga flytningar) , då kommer mensen imorgon eller på lördag. Kan det bli 7 november snart!!!!!

• Loppan76

Jag har äntligen lite tur...
    Min läkare skickar remissen till Sofiahemmet redan nu. Hon håller med om att vänta en månad är onödigt då mitt amh är så dåligt.
    Ska köra sista kuren pergo i alla fall.
    Men känns skönt att få iväg remissen, hon trodde jag skulle få komma till läkaren redan om ca en månad. Men vi får väl se.
    Men ärligt talat skrämmer det lite också... Det är ju sista chansen liksom.

Poison. Fan vad trist att det inte tog sig nu heller. Kram

• mammasusan

Är på dag 10 i cykeln slutade blöda dag 6 (efter mf) haft älflytningar sedan dess & ikväll är det blandat med lite färskt blod. Någon som varit med om det förut? Äter förstås ingen Prego den här cykeln.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.