• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-10-21 12:52:39 följande:
    Nej usch va tråkigt :( Hatar verkligen den där mensen!! Den ska ju bara hålla sig borta nu!!! 

Hur lång väntetid har du till IVF? För du ska inte äta pergotime under tiden du väntar på IVF? Jag äter pergotime nu fram tills vi kör igång med IVF. 

Vi får väl höras av under våren om hur det går med våra IVF:er....stötta och hjälpa varandra!

Stor styrkekram 

3 månader Max får vi vänta. Tror inte att jag kommer äta pergotime under tiden faktiskt. Just nu vill jag ha en paus från allt innan vi sätter igång. Inte ha sex för att vi måste men för att vi vill. Leva som vanligt ett tag. Usch. Jag är så rädd :(. Det får vi absolut göra :). Jag hoppas du lyckas innan det är dags för er. Är det 3 månader för er också? Kram
  • Loppan76

Lycka till mael. Jag får leta reda på dig senare när jag kommer till ivf.
    Vi andra får kämpa vidare. Lillajagmaria.. Ska också kolla om jag kan få pergo tills svar på remissen.
    Ja jag har ju en månad kvar, men känns inte direkt hoppfult.

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-21 12:57:54 följande:

3 månader Max får vi vänta. Tror inte att jag kommer äta pergotime under tiden faktiskt. Just nu vill jag ha en paus från allt innan vi sätter igång. Inte ha sex för att vi måste men för att vi vill. Leva som vanligt ett tag. Usch. Jag är så rädd :(. Det får vi absolut göra :). Jag hoppas du lyckas innan det är dags för er. Är det 3 månader för er också? Kram
    Kan vara skönt med en paus också, bara släppa allt för ett tag och försöka njuta av det man har idag. 
    Jag är säker på att det kommer gå jättebra för er! Förhoppningsvis är vi gravida till våren :)

Vår remiss skickades in i slutet av augusti och förra veckan fick vi hem en kallelse i brevlådan, så i slutet av november har vi första mötet. Men eftersom det är så nära jul så tror jag inte vi får starta med IVF förrän efter årsskiftet.
    Kram
    Loppan76 skrev 2013-10-21 12:57:58 följande:
    Lycka till mael. Jag får leta reda på dig senare när jag kommer till ivf.
    Vi andra får kämpa vidare. Lillajagmaria.. Ska också kolla om jag kan få pergo tills svar på remissen.
    Ja jag har ju en månad kvar, men känns inte direkt hoppfult.
    Jag tycker det känns lite skönt att äta pergotime fram till IVF, får ju ingen egen ägglossning om jag inte äter dem så även om jag inte tro det tar sig så finns det i alla fall en liten chans att det kan ta sig innan IVF. 
    Så kolla med din läkare om du inte kan fortsätta med pergotime fram till IVF.

• Mael

Ja jag behöver en paus nu känner jag. Sedan när det antagligen är en spermafråga så spelar det inte sån stor roll. Vår läkare trodde det skulle gå snabbare än 3 månader också så jag vågar inte riskera att vara mitt i en pergotimebehandling när det väl är vår tur. Jag hoppas också att vi är gravida till våren :) kram

• mylady

Nyss varit och tagit denna månads blodprov. Jag blir chockad om det inte är bra värden.

Mina bröst började ömma lite i onsdags och nu ömmar det jätte mycket. Känner av brösten konstant. Blir lite drygt på jobbet och svårt att somna på kvällen eftersom jag vill sova på mage :/

Kan ju omöjligt ha så här ont om jag inte haft äl. Eller kan brösten ömma ändå?

• Loppan76

Jag tror de kan ömma i alla fall :-/ men håller tummarna och tårna för dig :)
    Själv kom mensfan idag som en klocka. Ska ringa gyn och kolla om de kan skicka remissen nu i stället. Det här är ju hopplöst.

• mylady

Mom11: brukar få det en eller två dar efter. Inget idag så kanske imorrn? Innan veckan är slut iaf borde jag ju få veta!

Loppan: typiskt. Men märkligt att det kan ömma ändå. Eller ja det vore väl pergon då.

Ingen månad att hoppas på plus nu heller då kanske. Börjar bli väldans less på allt det här!

• Poison82

Hej!
    Är tillbaka från minisemestern.
    Trist att här inte är några goda besked inne än .
    Själv är jag så glad att jag slapp mensen under badsemestern, inte ens en mellanblödning. Är nu på dag 26 i menscykeln så det verkar som pergon påverkar dom att bli längre. Tror jag hade äl den 8 oktober så mensen dyker nog upp snart.
    Inga känningar på att jag skulle vara gravid, hoppas fortfarande på att min kommande spolning ska göra susen

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.