• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • MoM11

Jag har BIM nästa torsdag eller fredag. Tar progesteron denna månad så det kan förlänga cykeln något. Har massa symtom, illamående mm men det kan vara biverkningar så omöjligt att veta! Så jobbig väntan... Jag brukar få spottings några dagar innan också så jag går och väntar på det... men hoppas såklart att det har tagit sig!

• Poison82

Vad kul att så många har bim nästa vecka, det har jag med på onsdag eller torsdag. Känner inget speciellt så jag förväntar mig att mensen kommer. Inga spottings än och det är jag tacksam för.
    Nu åker vi på mini semester till Tyskland för att bada och kommer hem först på tisdag kväll. Ska bli skönt att komma bort.
    Kommer ej ha internet undertiden så passar på att önska er alla stort lycka till sålänge

• Mael

Känner fortfarande ingenting annorlunda så jag är också beredd på att mensen kommer i veckan. Ska inte testa något innan torsdag iaf när jag har BIM enligt kalendern. Hellre mens än ett negativt gravtest som hånar en.

• Förväntansfull0406

Åhhhh jag hoppas jag kan joina er snart!!!! Följer er fortf ?? Har dock satt in nuvaring för jag ville inte bli gravid innan vår Thailandsresa nu i nov. Att vara där nere och oroa ihjäl sig om man skulle bli/vara gravid och med tanke på mitt ma. Nä, det fick bli skydd. Men så fort jag tar ut den kommer ägglossning igång igen. Hoppas min sambo är redo!!!!

• MoM11

Jag har en hel del känningar faktiskt. Men vet som sagt att det kan vara progesteronet...det är ju ett hormon som produceras i kroppen när man är gravid och kan i sig orsaka illamående mm. Har inte bestämt ännu hur jag ska göra med test...om jag väntar till torsdag eller testar innan dess. Håller med Mael om att man blir besviken. Men samtidigt vill jag veta.

• MoM11

Som sagt spännande med många BIM i beckan!

Låter härligt med resan Förväntansfull. Hoppas ni kommer igång efter det!

• Loppan76

Har bim på tisdag, men känner inte av något speciellt. Hade mer symptom förra månaden än denna så det är nog kört. Lite öm i brösten med det är jag nästan varje gång innan mens i alla fall,

• mylady

Jag vet inte när jag har BIM exakt. Är på dag 22 idag. Ska ta blodprov imorrn för att se om jag haft Äl.

Dock har jag väldigt ömma bröst. Väldigt ont på kvällen när jag tar av behån.
    Kan ju omöjligt vara grav symtom än. Men kanske tecken på att jag iaf haft Äl.

Eller kan man få så ömma bröst bara av att man ätit pergo? Inte haft på mina andra kurer. Har bara haft så här ont/ömt en gång förut. Även om man varit lite öm ibland

• Mael
    mylady skrev 2013-10-20 15:29:36 följande:
    Jag vet inte när jag har BIM exakt. Är på dag 22 idag. Ska ta blodprov imorrn för att se om jag haft Äl.

Dock har jag väldigt ömma bröst. Väldigt ont på kvällen när jag tar av behån.

Kan ju omöjligt vara grav symtom än. Men kanske tecken på att jag iaf haft Äl.

Eller kan man få så ömma bröst bara av att man ätit pergo? Inte haft på mina andra kurer. Har bara haft så här ont/ömt en gång förut. Även om man varit lite öm ibland

Jag får ömma bröstvårtor som börjar vid äl när jag äter pergotime. Så det kan ju säkert påverka. Men det kan ju vara något annat också :).
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.