• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael

Verkar vara kört för mig iaf. Tycker mig se lite mörkare färg på flytningarna. Mensen på ingång :(. Jävla skit!!!!

• mammasusan

Tillbaka igen, blev ännu ett mf började blöda den 16/10...tog mig iaf mycket längre än på länge även om det ändå bara var i v.6....

A 27/6-06, V 26/4-09....
  • Mael

Nej va tråkigt Loppan76 :( är det helt kört?

Beklagar verkligen Mammasusan. Så himla tråkigt och orättvist :(. Kramar!

• Loppan76

Ja helt kört. Ska ha mensen i morgon och tog ett gravtest här i morse. Kan inte bli mer negativt. Så jäkla trött på det här nu.
    En månad till sen remiss... Men ska faktiskt ringa och kolla om hon inte kan skicka den nu i stället.

• MoM11

Tråkigt att höra mammasusan!

Åh nej vad trist mael och loppan. Här hoppas jag fortfarande... testar no på omsdag om spottings/mens håller sig borta...

• Mael

Ja tjejer. Mina rosa flytningar är ett faktum. Skickade mail till kliniken idag så att dom kan skicka en remiss. Hoppas dom vill skicka din tidigare Loppan76. Så nu har jag tyvärr ingenting i tråden att göra längre :(. Känns som att jag nyss startade den här tråden men det har hänt mycket sedan dess. Jag fortsätter att hoppas för er och kommer nog kika in och kolla lite då och då hur det går för er :). Tack för alla stöttande ord. Det har verkligen hjälpt mig och jag hoppas att ni kan fortsätta hjälpa varandra. Stor kram till er!

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-21 12:48:00 följande:
    Ja tjejer. Mina rosa flytningar är ett faktum. Skickade mail till kliniken idag så att dom kan skicka en remiss. Hoppas dom vill skicka din tidigare Loppan76. Så nu har jag tyvärr ingenting i tråden att göra längre :(. Känns som att jag nyss startade den här tråden men det har hänt mycket sedan dess. Jag fortsätter att hoppas för er och kommer nog kika in och kolla lite då och då hur det går för er :). Tack för alla stöttande ord. Det har verkligen hjälpt mig och jag hoppas att ni kan fortsätta hjälpa varandra. Stor kram till er!
    Nej usch va tråkigt :( Hatar verkligen den där mensen!! Den ska ju bara hålla sig borta nu!!! 

Hur lång väntetid har du till IVF? För du ska inte äta pergotime under tiden du väntar på IVF? Jag äter pergotime nu fram tills vi kör igång med IVF. 

Vi får väl höras av under våren om hur det går med våra IVF:er....stötta och hjälpa varandra!

Stor styrkekram 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.