• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Och jag min klant missade att ta tabletterna igårkväll... Får väl ta det nu på morgonen istället och även imorgon göra så

• mylady

Lillajagmaria: håller med. Även om det finns andra att prata med går de inte igenom samma sak
    Och maken kan inte förstå biverkningarna o vad som pågår i kroppen även om man berättar om det

Börjar bli less på dessa värmesvallningar!!
    Nog det o tröttheten som varit värst för mig

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-11-01 13:47:00 följande:
    Lillajagmaria: håller med. Även om det finns andra att prata med går de inte igenom samma sak
    Och maken kan inte förstå biverkningarna o vad som pågår i kroppen även om man berättar om det

Börjar bli less på dessa värmesvallningar!!
    Nog det o tröttheten som varit värst för mig
    Nej även om min sambo är ett jättebra stöd så förstår han ju inte biverkningarna och allt annat som händer i ens kropp....

Ja usch de där värmevallningarna är hemska....har BIM på torsdag och sen blir det pergotime igen om då kommer de där vallningarna tillbaka....usch längtar verkligen inte dit :( 
  • Poison82

Inte haft dom vallningarna ni pratar om. Men jag reagerar verkligen väldigt olika på dom från gång till gång, det tycker jag är lite skumt. Huvudvärk tycks vara biverkningen efter denna kuren, ont hela tiden

• Lillis

Va på vul idag, cd 13.

Moderslemhinnan (heter det så?) va på 5mm, han sa att den ska va på ca 10mm, och inga synliga äggblåsor. Ska tillbaka nästa vecka, har ju haft ganska sen ägglossning så dom kanske växer på sig senare?

• LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-04 20:04:20 följande:
    Inte haft dom vallningarna ni pratar om. Men jag reagerar verkligen väldigt olika på dom från gång till gång, det tycker jag är lite skumt. Huvudvärk tycks vara biverkningen efter denna kuren, ont hela tiden
    Va skönt att du slipper vallningarna men huvudvärk är ju inget kul det heller :( Usch jobbigt med dessa biverkningar men man står ut då det förhoppningsvis ska leda till något väldigt bra....
    Lillis skrev 2013-11-05 13:13:16 följande:
    Va på vul idag, cd 13.
    Moderslemhinnan (heter det så?) va på 5mm, han sa att den ska va på ca 10mm, och inga synliga äggblåsor. Ska tillbaka nästa vecka, har ju haft ganska sen ägglossning så dom kanske växer på sig senare?
    Jag hoppas du har sen ägglossning och att det syns något nästa vecka!! 

Själv börjar jag känna av mensvärken nu så imorgon skulle jag tro att mensen är här igen....suck :( Men om ca tre veckor har vi ju första mötet inför IVF så då händer det ju något i alla fall...

• Poison82

Jag ska spolas om 2 dagar. Måttligt nervös för det. Och som det ser ut nu så får jag åka dit själv

• MoM11

Äntligen dags för din spolning som du har sett fram emot så länge Poison! Trist om du får åka dit själv, men hoppas den gör ausen!

• Poison82

Jo, det ska bli skönt att få det gjort och hoppas det hjälper mig.
    Ska slemhinnan vara 10 mm?? Min var bara typ 6 mm sist jag kollades och det var mitt i ägglossningen

• LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-05 16:22:15 följande:
    Jag ska spolas om 2 dagar. Måttligt nervös för det. Och som det ser ut nu så får jag åka dit själv
    Du ska se att det kommer gå jättebra! Jag var själv på min spolning också och det var inga problem. En jättegullig sköterska och en bra läkare så fixade det sig bra! :) Visst det kändes lite, som kraftig mensvärk ungefär, men det gick över fort!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.