LillaJagMaria skrev 2013-10-17 11:10:31 följande:
Då ska jag följa din blogg också :) Skriver själv ingen blogg idag. har funderat på det men än så har det inte blivit någon. Vi får se i framtiden...
Ja vore skönt att ha någon att prata med när det är dax för IVF. Gissar dock att jag börjar med behandlingen tidigast i januari. När börjar ni?
jag har precis börjat blogga själv. Tänkte ge det ett försök iaf. Vi kommer nog inte heller komma igång i år. Får jag mens nu om några dagar så skickas remissen. Sedan ska vi vänta på ett godkännande och sedan tar det Max 3 månader. Oftast snabbare sa han.
Lillis skrev 2013-10-17 13:27:38 följande:
Här har det hänt en del sen jag titta in senast.
Hade teltid med min Gyn igår, fick komma in på undersökning idag för hon tyckte att det va så struligt för mig.
Hon sa iallafall idag att det va ägglossning nu i helgen som va och att jag ska ha mens om ett par dagar så det blir en till kur pergo.
Fick lämna blodprov. Nu ville hon iallafall att jag ska komma in sen på vul på dag 12-13. Ska få en spruta sen också sa hon.
Blir det inget nu så skickar hon mig vidare och ställer mig i kö för ivf. Hon sa att det är ett års väntetid. Ett år!? Jag har ingen koll alls på ivf, tar tag i det när det blir mer aktuellt.
Någon som har lite positiva nyheter? :)
Gör man ivf privat så brukar det inte vara någon väntetid. Via landsting 3 månader. Hon kanske menar ett år tills att ni får rätt till det? Hur länge har ni försökt?