• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mammasusan
    Poison82 skrev 2013-10-26 07:48:33 följande:

Kan kanske vara blödningen som kan uppstå när ägget släpper?

Kan det bli en liten blödning då alltså? Har förvisso haft ont i magen då & då igår & rejäl magknip på kvällen (trodde då jag hade fått i mig laktos & el gluten)
  • Poison82

Ja, ägglossningsblödning finns ju något som heter så antar det är blödning som kan uppstå när ägget släpper

• mylady

Jaha där sprack den chansen :/

Blödning idag på dag 28. Så nu är mensen på väg inatt säkert.

Men det är några dagar innan BIM.
    Eller de andra gånger jag haft Äl med pergo har BIM varit dag 32 med en dag bruna flytningar innan. Märkligt att det ändras nu. Och det är redan blod idag. Inte en dag med bara flytningar innan.

Men ingen mensvärk än. Kommer väl imorrn med ordentlig mens. Brösten ömmar mycket mindre.

Så nu fortsätter jag med pergo dubbeldos.
    Varför ens fortsätta om det inte funkar?!

Jag blir helt förstörd. Mitt hopp blir mindre och mindre och längtan bara mer och mer för varje månad som går.

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-10-26 18:57:41 följande:
    Jaha där sprack den chansen :/

Blödning idag på dag 28. Så nu är mensen på väg inatt säkert.

Men det är några dagar innan BIM.
    Eller de andra gånger jag haft Äl med pergo har BIM varit dag 32 med en dag bruna flytningar innan. Märkligt att det ändras nu. Och det är redan blod idag. Inte en dag med bara flytningar innan.

Men ingen mensvärk än. Kommer väl imorrn med ordentlig mens. Brösten ömmar mycket mindre.

Så nu fortsätter jag med pergo dubbeldos.
    Varför ens fortsätta om det inte funkar?!

Jag blir helt förstörd. Mitt hopp blir mindre och mindre och längtan bara mer och mer för varje månad som går.
    Usch va tråkigt :( Så hemskt att vi aldrig får våra plus....det är vår tur nu!! Hoppas verkligen nästa dubbelkur fungerar för er!!

Hur går det för er andra? Vilken cd är alla på?

Själv är jag på cd 22, hade Äl cd 15 så nu väntar jag bara på BIM som borde vara i mitten på nästa vecka.... 
  • MoM11

Jag är på cd5. Tar ingen pergo denna månad. Ska påbörja utredning 13 nov, tyvärr efter äl så spolning blir det inte förrän tidigast nästa cykel. Känns bra att börja utredning men jobbigt att tiden bara går och går så fort!

• Poison82

Cd 7 idag så jag har börjat på en ny dubbelkur med pergo och håller tummarna för att min ägglossning skjuts upp något för annars ägglossar jag mitt i spolningen. Samtidigt orkar jag inte riktigt bry mig

• LillaJagMaria

Kul att få lite koll på hur det går för alla, vi är ju några stycken som följs åt :) Vilken är väldigt spännande och skönt tycker jag! Så skönt att man kan få stöd från andra i samma situation! Även om man har vänner och familj att prata med så kan de aldrig veta hur det känns och hur man mår när man kämpar som vi gör. 

Hoppas vi alla får våra plus snart!!!! Helst denna omgång!!!  

• Lillis

Cd 8, tog sista tabletten igår på sista dubbelkuren pergotime.

Ska göra vul på tisdag.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.