• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Loppan76

Välkommen hem igen poison. Skönt med minisemester :) kanske ska göra något sådant själv. Hmm tåls att tänka på.

Hoppas mensen håller sig borta och du får ett plus. Men man brukar ju ha på känn hur det gått.

• mylady

Välkommen tillbaka poison!

Dom ringde just o meddelade provsvar. Det såg bra ut värdena var 66. Så nu hoppas jag ju!! Speciellt när brösten ömmar så :/ men säkert blir man besviken igen.
    Annars skulle vi fortsätta ett tag till med dubbeldos.

Hur länge kan man ta pergo? Nästa blir ju sjätte månaden med tabletter.

• Poison82

Olika bud på det tyvärr och vet ej vad som är fakta. Kan ju inte vara överdrivet bra för kroppen

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-10-23 09:05:01 följande:

Dom ringde just o meddelade provsvar. Det såg bra ut värdena var 66. Så nu hoppas jag ju!! Speciellt när brösten ömmar så :/ men säkert blir man besviken igen.

Hoppas hoppas hoppas det tar sig för er denna gång!! 

Enligt min läkare är det bra att ha pausmånader med jämna mellanrum när man äter pergotime, men alla läkare verkar ju säga olika saker så vet inte alls vad som stämmer.... 
  • mylady

Poison: nej det känns ju inte som att det kan va jättebra :/

Lillajagmaria: hoppas :)
    Har inte haft en enda pausmånad. Verkar som att dom tycker så länge jag mår bra. Jag blir bara så trött av tabletterna!!

Alla säger olika. Får väl lita på vad mina säger :/

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-10-23 11:24:07 följande:
    Poison: nej det känns ju inte som att det kan va jättebra :/

Lillajagmaria: hoppas :)
    Har inte haft en enda pausmånad. Verkar som att dom tycker så länge jag mår bra. Jag blir bara så trött av tabletterna!!

Alla säger olika. Får väl lita på vad mina säger :/
    Ja du får lita på de läkare du har, de borde ju veta vad som är bäst för dig! :) Men hoppas som sagt du slipper med pergotime och att det tar sig nu!!!
    Mael skrev 2013-10-21 14:48:11 följande:
    Ja jag behöver en paus nu känner jag. Sedan när det antagligen är en spermafråga så spelar det inte sån stor roll. Vår läkare trodde det skulle gå snabbare än 3 månader också så jag vågar inte riskera att vara mitt i en pergotimebehandling när det väl är vår tur. Jag hoppas också att vi är gravida till våren :) kram
    Hoppas ni inte behöver vänta så länge och att ni snart får en kallelse till ert första besök!!! Håller tummar och tår för er!!!
  • Mael
    mylady skrev 2013-10-23 09:05:01 följande:

Min läkare tyckte att 6 månader räckte om man fått äl varje gång. Då kanske det inte är det som är problemet och då går man vidare. Sedan vet jag andra som ätit längre än så men allt för länge är nog inge bra. Det ökar väl risken för äggstockscancer också. Men som sagt så borde ju läkaren ha full koll på det.
  • Poison82

Jag får äl på enkeldos så jag har ingen aning om varför jag plötsligt ska äta dubbeldos utan bara gör som jag blir tillsagd typ :-/ . Man får hoppas att dom vet vad dom gör även om känslan är att dom bara ger en något för att slippa en och kalla in nästa

• Förväntansfull0406

Hörni tjejer. Om ni inte känner er trygga med det läkare ger/säger till er så MÅSTEni ifrågasätta!! Jag vet kvinnor så gått på pergo i flera år!! Där läkarna har så dålig koll på just detta med ofrivillig barnlöshet så det enda de kan är pergo. Ta INTE skiten om det inte ger er några bra resultat. Jag skriver detta till er fast jag kanske inte "tillhör" tråden längre (än) våga ifrågasätta läkarna.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.