• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Får hoppas det är lika lätt för mig. Jag tycker allt som handlar om att dom ska pilla i underlivet gör sjukt ont. Även när alla andra säger att det inte känns något, därav nervositeten. Ett under att jag kan ha sex

• LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-06 12:35:37 följande:
    Får hoppas det är lika lätt för mig. Jag tycker allt som handlar om att dom ska pilla i underlivet gör sjukt ont. Även när alla andra säger att det inte känns något, därav nervositeten. Ett under att jag kan ha sex
    Det går säkert jättebra ska du se! Gillar inte heller att göra gynundersökningar, gör inte ont men är riktigt obehagligt tycker jag....börjar i och för sig vänja mig lite nu ;) 
  • Lillis

Poison: vet inte, han sa det iallafall. Ibland känns det så osäkert om man verkligen kan lite på läkarna när alla säger så olika. Vem har rätt liksom..

Lycka till med spolningen! Jag förväntar mig alltid det värsta, då känns det oftast som att det inte va så farligt ändå när det är gjort.

Det kommer gå bra! :)

Någon som testat clearblues nya ägglossningstest?

• Poison82

Nu är det över och jag tyckte det var hemskt från början till slut. Gjorde ont och jag fick ett hemskt illamående. Dock var där inget stopp utan vätskan flöt ut. Han beräkna ägglossning om en eller två dagar och min slemhinna var idag 8.5 mm .
    Nu jävlar ska här bakas bebis!!

• Lillis
    Poison82 skrev 2013-11-07 08:26:29 följande:
    Nu är det över och jag tyckte det var hemskt från början till slut. Gjorde ont och jag fick ett hemskt illamående. Dock var där inget stopp utan vätskan flöt ut. Han beräkna ägglossning om en eller två dagar och min slemhinna var idag 8.5 mm .

Usch, men skönt att det är gjort nu då :) jag mådde också jätte illa efteråt.

Sa han något om storlek på äggblåsor?
  • Poison82

Han sa att jag hade en stor fin äggblåsa och han mätte den men jag minns inte vad han sa för storlek om han ens sa de

• LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-07 08:26:29 följande:
    Va skönt att det är färdigt nu i alla fall! Nu kan du släppa det och bara mysa med sambon så hoppas vi du får ägglossningen i helgen nu!! 
  • MoM11

Poison Vad härligt att det är gjort, och toppen att äl inte tedan hade varit!

Lillis vad är det för nytt med de äl testerna?

• Lillis

Mom11:

Det är tio stickor och ska visa dom fyra bästa dagarna istället för två. Finns mer info på clearblues hemsida :)

• LillaJagMaria

Igår skulle min mens ha kommit men den gjorde inte det utan istället fick jag två streck på graviditetstestet :D Är helt i chock, ingen symtom överhuvudtaget endast den molande värken jag brukar få innan mens. 

Är ju väldigt tidigt än, gjorde ett digitalt test också och dena visade Gravid 2-3 veckor....kan ju fortfarande hända mycket men det är vårt första plus vilket känns grymt stort....efter nästan två års försök och efter åtta omgångar pergotime fick vi äntligen se två streck! Så man får aldrig ge upp!!

Jag fortsätter att hänga kvar här oss er ett tag om det känns okej för er? Är ju som sagt väldigt tidigt så mycket kan ju hända.... 

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.