• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Ja jag fick en minus och en blödning på Bim och bim+1 och bim+2.
    När det sedan upphörde blev jag fundersam och därför köpte jag ett test några dagar senare Fick då ett starkt plus och lillkillen är nu 2,5 år

• Mael

Ja tjejer. Nu är jag med er i ca 9-10 dagar till. För oavsett hur det går så kommer jag inte ha något att göra i tråden längre. Får jag mens så blir det ivf och får jag inte det ja då är jag gravid. Kan ju hoppas på det sista ;).

• Smalltowngal

Hej hörni! Vi kunde inte ta pergo förra månaden för jag fick tidig mens och då var vi utomlands långt ifrån tabletterna.. Men vi blev gravida trots detta. Plussade starkt på BIM i torsdags och fick gravid 1-2 på digitalt i fredags. Lyckan blev dock kortvarig då jag fick tidigt missfall i söndags :( Så nu ska jag ta pergo igen och så hoppas vi på att snart bli gravida igen! Hur går det för er alla? Nån som har ÄL nästa helg som en annan? :)

• Mael
    Smalltowngal skrev 2013-10-15 20:12:59 följande:
    Hej hörni! Vi kunde inte ta pergo förra månaden för jag fick tidig mens och då var vi utomlands långt ifrån tabletterna.. Men vi blev gravida trots detta. Plussade starkt på BIM i torsdags och fick gravid 1-2 på digitalt i fredags. Lyckan blev dock kortvarig då jag fick tidigt missfall i söndags :( Så nu ska jag ta pergo igen och så hoppas vi på att snart bli gravida igen! Hur går det för er alla? Nån som har ÄL nästa helg som en annan? :)

Fy va tråkigt att höra :( beklagar verkligen! Var det första plusset? Kram
  • Smalltowngal

Tack.. Mm det var hjärtskärande att se blodet :( ja, vi har försökt i 17 månader och detta var vårt första plus. Båda är friska och vi har prickat in i princip varenda ÄL sen vi började. Det vill inte ta sig bara :/

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-15 17:53:01 följande:
    Ja tjejer. Nu är jag med er i ca 9-10 dagar till. För oavsett hur det går så kommer jag inte ha något att göra i tråden längre. Får jag mens så blir det ivf och får jag inte det ja då är jag gravid. Kan ju hoppas på det sista ;).
    Hoppas hoppas på ett plus för dig denna månaden. Är också inne på min sista eller näst sista månad (inte bestämt än) sen blir det IVF. Första mötet för IVF blir 25nov. 
    Hoppas vi båda får ett plus innan IVF annars kan vi kan följas åt under IVF-resan?
    Smalltowngal skrev 2013-10-15 20:12:59 följande:
    Nej usch :( Så hemsk! 
    Hoppas verkligen det tar sig för er snart igen!!!

• Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-10-16 12:36:33 följande:
    Hoppas hoppas på ett plus för dig denna månaden. Är också inne på min sista eller näst sista månad (inte bestämt än) sen blir det IVF. Första mötet för IVF blir 25nov. 

Hoppas vi båda får ett plus innan IVF annars kan vi kan följas åt under IVF-resan?Nej usch :( Så hemsk! 

Hoppas verkligen det tar sig för er snart igen!!! 

Tack så hemskt mycket. Jag håller mina tummar för er också. Vi kan absolut följas med. Jag finns även på www.intesomvitankt.blogg.se

Kram!
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-16 19:47:42 följande:

Tack så hemskt mycket. Jag håller mina tummar för er också. Vi kan absolut följas med. Jag finns även på www.intesomvitankt.blogg.se
    Kram!
    Då ska jag följa din blogg också :) Skriver själv ingen blogg idag. har funderat på det men än så har det inte blivit någon. Vi får se i framtiden...

Ja vore skönt att ha någon att prata med när det är dax för IVF. Gissar dock att jag börjar med behandlingen tidigast i januari. När börjar ni? 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.