• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

Lilla Me: Ok ja det är bara att vänta och se som gäller :) vilken tur du har som inte hade ont under spolningen! För mig var den de två mest smärtsamma minuterna i mitt liv.. Jag har hög smärttröskel annars men jag måste vara väldigt känslig inuti. Jag domnade bort i benen och blev illamående för smärtan var så kraftig. Jag försökte hålla ut men läkaren avbröt för han såg att det var tortyr. Usch och fy.. Jag hade dock inte heller stopp nånstans :)

Mael: Spännande! Man får ju lite hopp när man hör sånt hehe.

LillaJagMaria: Tråkigt att höra, hoppas du plussar snart snart! Tack det hoppas jag också :)

mylady: oh det låter som om vi känner likadant, du får uppdatera om hur det går framöver! Lycka till hoppas det är nåt som växer där inne :)

• Förväntansfull0406

Smalltowngirl

Jag har väääääldigt mycket sken-gravid tecken mellan äl och mens jätte ömma tuttar och molande värk i magen. Surt när det bara var falskt.

• mylady

Smalltowngal:
    För min del var det nog bara starkare PMS pga pergon.
    Börjat få färgade flytningar nu ikväll. Och känner av mensvärk också. Så tant röd hälsar kanske på under natten eller morgondan.

Tyvärr. Blir så ledsen! Trodde verkligen på denna månad med pergo o allt.
    Bara hoppas nästa månad då!

• Sultanol

Trodde jag var ensam i hela världen med att känna alla konstiga saker!! Jag känner också lite sken gravid tecken som börjar i mitten på cykeln! Jag ska ha mens i dagarna, känns som för dig mylady att det är på gång men det känns jätte konstigt! Men tror det bara är pergon som spökar till det och att mensen kommer inatt!! Inte fått svar från mitt blodprov än heller.. Sist tog det bara 4 dagar att få svar men nu har jag väntat över en vecka :( får väl bara hoppas att jag haft ägglossning!!!

• Igloo
    Smalltowngal skrev 2013-05-29 14:51:36 följande:
    Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..
    Jag hade lite molvärk av och till i magen, men inte mycket, men mina bröstvårtor var ömma :)

Och jag blev gravid!!!! :)

Lycka till!

När har du BIM?     
  • trina

Jag hoppas kunna övertala läkaren till att gå ta en omgång sprutor nu innan sommaren. Annars blir det sista Pergotime nu (trippelkur) och sprutor till hösten. Så jag får väl hitta en purgeon tråd istället sen...

• Förväntansfull0406

Mylady: ja du, besvikelsen når inga gränser när mensen är på ingående. Jag hade oxå förhoppningar men men.... Nya tag nästa månad! Kram på dej

• Förväntansfull0406

Just nu är nog bara allmänt knäpp, blir gärna så de allra första dagen i cykeln. Igår var jag arg och ledsen på allt och alla. Kände att nä vad fan, ger upp detta med barn nu innan vi misslyckats för många gånger..... Bättre att sluta försöka själv innan man blir tvingad till det liksom.... Fast det kommer jag inte göra givetvis känner ärligt att jag skulle kunna lägga hur mycket pengar som helst på detta. Jag hörde ju att vi inte räknas som barnlösa (är vi ju inte heller iom vi har barn på olika håll) men då får vi bekosta ivf själva om det nu ska gå så långt.

• LillaJagMaria
    trina skrev 2013-05-30 09:17:58 följande:
    Jag hoppas kunna övertala läkaren till att gå ta en omgång sprutor nu innan sommaren. Annars blir det sista Pergotime nu (trippelkur) och sprutor till hösten. Så jag får väl hitta en purgeon tråd istället sen...
    Hoppas du får komma med sprutorna snart eller i alla fall att trippelkuren ger effekt. Du får gärna stanna kvar i denna tråd också!! Jag kommer antagligen också får sprutor efter sommaren om inget hänt så då kan vi fortsätta följas åt!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.