• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • trina

Botha, jag hade inget vul när jag åt enkelkur men jag fick ingen mens så då hade jag ju ingen ägglossning. Denna gången bad jag om vul för det var hemskt att gå runt i flera dagar och tro att man var gravid för att mensen inte kom.

• botha
    trina skrev 2013-05-25 08:43:25 följande:
    Botha, jag hade inget vul när jag åt enkelkur men jag fick ingen mens så då hade jag ju ingen ägglossning. Denna gången bad jag om vul för det var hemskt att gå runt i flera dagar och tro att man var gravid för att mensen inte kom.

Min läkare sa till mig att man får alltid mens efter pergo. Men jag fick mens efter första kuren.. innebär det få att jsg har haft äl. Vill bara få reda på allt nu. Man kommer på så många frågor efter att man åker ifrån läkaren. Smalltowngal: Välkommen! Så synd att de har semester stängt.. Funderar själv hur man går vidare när de har semester ( om det inte tar sig) Min läkare sa att jag blir bra stimulerad av pergo så jag behöver nog inte göra vul till nästa kur, om en nästa kur behövs. Trevlig helg tjejer och sexa på ; P
  • Smalltowngal

Botha: tack :) har du egen ägglossning? Eller fick du pergo för att få? Jag har bara ätit en tablett den här första kuren men blev ändå överstimulerad.. Så till hösten blir det bara en halv sa läkaren. En HALV, tänk att en sån pytteliten tablett kan ha så stor inverkan.

• Elisie

Behöver ni göra UL efter varje pergo kur?
    Jag har haft två olika läkare och den första sa att eftersom att vi har så långt att åka så kunde jag kolla med stickor om vi inte kunde komma iväg dit. Den andra har gett mig UL tider bägge gångerna.

• botha
    Smalltowngal skrev 2013-05-25 14:27:15 följande:
    Botha: tack :) har du egen ägglossning? Eller fick du pergo för att få? Jag har bara ätit en tablett den här första kuren men blev ändå överstimulerad.. Så till hösten blir det bara en halv sa läkaren. En HALV, tänk att en sån pytteliten tablett kan ha så stor inverkan.

Nej jag har inte det då jag har Pco och jag har mens max en gång om året. Måste äta provera för att blöda av slemhinnan ngr ggr om året. Tråkigt att det blev sexförbud men man vill ju inte riskera att få fyrlingar :/ Men samtidigt skönt att du reagerar starkt på stimuleringen så får vi hålla tummarna tills nästa gång!

Elisie: Jag har ätit två kurer och har gjort vul efter var gång då de är rädda för flerbörd. Vissa reagerar ju starkt med Pergo vilket leder till många mogna ägg. Som exempelvis Smalltowngal. Men min läkare sa att jag troligtvis inte behöver göra vul nästa gång då resultatet har varit samma bägge gångerna.  
  • mylady

Det är min första kur men har inte gjort vul.
    Har egen ägglosning ibland o ibland får jag ägg som inte vill släppa. Men inget vul denna gång.

Imorgon är jag på dag 29.
    Undrar om jag inte ska ta ett test imorrnbitti
    Vet inte när BIM är men borde va snart
    Började med pergo dag 3.

Får se om jag vågar. Har ett RFSU testa tidigt test isåfall

• trina

Botha, får man mens av Pergotime så har man ju antagligen haft äl. Jag fick som sagt ingen mens efter. Var på cykeldag femtio när jag kontaktade läkaren som sa att jag skulle börja med Provera och dubbelkur Pergotime.

• Förväntansfull0406

Hoppar in lite snabbt. Behöver bara skrika av mig lite.... Tog ett test i morse negativt igen varför inte liksom???? Bim på tisdag men hade jag varit gravid så hade det visar nu tycker man. Så jävla ledsen och förbannad på allting idag :,-(

• Förväntansfull0406

Så många som skriver så man vet inte var man ska börja....

Välkommen smalltowngal. Vet du vad!! Hoppet är inte ute för pergo effekten sitter i två månader, jag fick som du 2009 och min dotter kom till i den pergo "fria" månaden. Så nästa månad SEXA PÅ!!

Håller med dej botha ett jävla kämpande mentalt mest.... Har tjutit som en unge idag (

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.