• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    Lilly82 skrev 2013-05-28 00:00:28 följande:
    Hejsan! Har läst er tråd och känner igen mig i många av era tankar. Jag har pco-liknande symptom och håller just nu på med min 3:e dubbelkur av pergotime. Hoppas det är ok om jag hänger på här! Just nu känner jag mig svag...det går lite i perioder men sista gången mensen kom så kändes det riktigt tufft. På onsdag ska jag göra en spolning av äggledarna, är det någon annan av er som gjort det? Sedan hoppas jag på att lagom många äggblåsor växt till sig och att slemhinnan är tillräckligt tjock. mycket som ska klaffa! Hur som helst är det bara att kämpa på!
    Välkommen :) Roligt att vår lilla grupp växer! 

Ja man har verkligen perioder då man är riktigt nere och vissa perioder är man mer positiv till allt. Här inne får man prata av sig om allt! 

Men du får ÄL av dubbbelkurerna eller? 

Vilken dag i cykeln är du på nu?

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-28 07:37:20 följande:
    Min mens kom nu på morgonen. Jaja..... Skönt att slippa gå och vänta hela dagen iaf. Detta suger (
    Usch så tråkigt :( Man hoppas ju i alla fall in i det sista....vad händer nu då? Blir det en omgång pergotime igen?
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-28 07:37:20 följande:
    Min mens kom nu på morgonen. Jaja..... Skönt att slippa gå och vänta hela dagen iaf. Detta suger (
    Usch vad tråkigt! Man önskar ju in i det sista att den inte ska komma..

Lilly82: Välkommen!! :) Kul att vi blir fler. I början av april så gjorde jag en kontraströntgen av mina äggledare och det räknades oxå som spolning. Åkte dit utan min sambo men hade velat ha honom med mig den gången då jag tyckte det gjorde ont.. Det liksom spände och blev en molande värk. Fick ligga kvar i 1,5 timmer för observation och sen köra hem. Men sen har jag läst om andra som inte tyckte det var någonting. Vi är ju olika och alla har olika smärttrösklar.Det är som du säger att mycket ska spela in!

Är själv nervös för imorgon... då är det dags för blodprov. Sen får vi se vad det visar   
  • trina

Dag 14 gav en på 8mm och en på 10mm. Inte sannolikt att de växer sig större och släpper...Ska dit på fredag igen men han kommer nog säga att det inte är någon skillnad. Nästa gång är det trippelkur, fungerar inte det så är det sprutor som gäller. Fan vad detta suger.

• Mael

Va roligt att gruppen växer. Eller ja, tråkigt att man måste vara med såklart men ni förstår :)

Botha: jag är lite nervös för att det ev blir en spolning. Ska få provsvaren den 20e juni och då får vi veta mer. Har hört av vissa att det gör svinont :(

Blir iaf Inge mer pergotime för mig innan alla provsvar har kommit. Är ju bra att dom kollar allt men känns tråkigt att vänta. Jag blev ju trots allt gravid på första kuren.

• mylady

Fick precis höra från kvinnokliniken att mina Äl värden var jättebra med pergo! Skönt.
    Jag kommer alltså att få mens iaf. Behöver inte oroa att den inte dyker upp pga ingen Äl.
    Bara att vänta på mensen. Dyker den inte upp så tar jag ett test.

Tror dock tyvärr den är på väg :/
    Känns så i magen.

Men vi ska köra med samma pergokur nästa månad också.

• Lilla Me

LillaJagMaria: tack så mycket! Ja, jag får äl av kurerna, senast hade jag två äggblåsor över 20mm och en på 18mm. Men jag fick inte sexförbud. Jag hoppas att jag inte får fler av denna omgång. Jag tig mina sista tabletter idag så är på dag nio.

Botha: Tack! Ja, jag har hört att en spolning kan göra ont...jag hoppas att det ska gå bra imorgon. Vad visar det blodprov du ska ta?

• Lilla Me

Så konstigt mitt inlägg har ändrat namn! Det är alltså jag som först hette Lilly82. Det strulade med mina användaruppg, så det är nog därför. Ber om ursäkt

• LillaJagMaria
    trina - Usch va tråkigt :( Jag håller i alla fall tummarna för att de växt till sig på fredag annars hoppas vi på trippelkuren!! Vet själv hur surt det var när min första enkelkur pergotime inte gav något.....man blir så besviken.

Mael
     - förstår att det är tråkigt att bara vänta....men vi är bra på att vänta tjejer ;) Men på ett sätt är det ju bra att det gör alla prover och kollar upp allt innan du får pergo igen men förstår att du känner att du vill komma igång fort. 

Lilla Me - va skönt! Får också ÄL av dubbelkurerna. Är på min fjärde nu och fick ÄL i helgen så nu är det bara att vänta och hoppas. Ska du på VUL denna gång också eller ska du köra själv nu? 
    Lycka till imorgon!! 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.