• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • botha

LillaJagMaria: Mina känslor m.m har jag skrivit här och många funderingar man har i sitt huvud.Jag känner att det är lättare att skriva än att prata. Men igår kväll sa min sambo att han inte vill att jag skriver här. Han oroar sig över att jag inte kan slappna av och tagga ner om jag googlar saker och skriver på FL. Han känner också att jag inte pratar med honom och vi satt länge och prata igenom det. Det kändes skönt! Men jag sa till honom att jag behöver er. Ni tjejer som vet exakt hur man mår, tankar och känslor. Visst jag kan prata med min sambo men det blir inte samma sak.

Idag är jag på cd 19 och igår och i förrgår hade jag riktig molvärk i magen och ont i nedre delen av ländryggen. Varje gång jag hostade fick jag ont i "tjejmagen".    

• mylady

Lillajagmaria härligt med glad gubbe!! Bara att köra på :) hoppas det tar sig

Hoppas med att det var för tidigt test. Får se. Enda jag känner av just nu är ömma bröst i nåra dar. Men det brukar jag få innan mens ibland också så kan lika gärna va det.

Botha förstår din känsla. Har också känt så ibland. Men har förklarat och sagt att dom gärna får prata. Det behöver inte tassas runt jämnt. Det blir ju också fel

• LillaJagMaria
    botha skrev 2013-05-27 14:15:48 följande:
    LillaJagMaria: Mina känslor m.m har jag skrivit här och många funderingar man har i sitt huvud.Jag känner att det är lättare att skriva än att prata. Men igår kväll sa min sambo att han inte vill att jag skriver här. Han oroar sig över att jag inte kan slappna av och tagga ner om jag googlar saker och skriver på FL. Han känner också att jag inte pratar med honom och vi satt länge och prata igenom det. Det kändes skönt! Men jag sa till honom att jag behöver er. Ni tjejer som vet exakt hur man mår, tankar och känslor. Visst jag kan prata med min sambo men det blir inte samma sak.

Idag är jag på cd 19 och igår och i förrgår hade jag riktig molvärk i magen och ont i nedre delen av ländryggen. Varje gång jag hostade fick jag ont i "tjejmagen".    
    Det är ju viktigt att man inte lämnar sambon utanför utan att man pratar med honom också....men samtidigt förstår ju inte riktigt killarna hur våra kroppen fungerar och hur vi mår så skönt att ha andra tjejer i samma situation som vet vad man går igenom....men som sagt är nog jätteviktigt att man ändå pratar om allt med sin sambo....det är ju jobbigt för dem också.

Va roligt, då är det nog ÄL på gång för dig också :) 

• Förväntansfull0406

Vad ni skriver tjejer, kul med sådan aktivitet i tråden!

Pluggar just nu så borde inte vara på fl men svårt att låta bli ju! Bim i morgon. Har ganska rejäl mensverk fortf, eller mer snarare, har jag aldrig innan mens utan den brukar komma sådär pang på ungefär när mensen "kommer" illamående deluxe! Och känningar i tuttarna... Har verkligen sken-gravid symptom och det gör det hela ännu jävligare, det fan inte okey!!! Att man kissat på Stickan och fått neg men ändå så tänds en liiiiten gnutta hopp iom dessa symptom. vill typ försvinna från jordens yta.... Vill helst att mensen ska komma NU och inte i morgon om den nu måste komma. En dag kvar.

Alla ni som har äl! Sexa på nu tjejer.

• Förväntansfull0406

Det är som ni säger tjejer.... Man måste hitta ett sätt att kunna prata med mannen, han märker ju om han blir uyestängd, som för någon vecka sedan frågade min sambo vad vi skrev om, jag svarade bara utan att tänka "du förstår ändå inte" han blev riktigt sårad! Och det var ju fel liksom....

Hit kan man vända sig med alla de förbjuda känslorna man har, som man inte vill berätta rör sin man, mamma eller kompis, tack och lov för det! Men de lite lättare känslorna får man försöka dela med sin man

• trina

Usch, idag har jag varit ett nervvrak. Imorgon vet jag hur det ligger till. Har ju inte känt något alls....

• Förväntansfull0406
    trina skrev 2013-05-27 19:31:52 följande:
    Usch, idag har jag varit ett nervvrak. Imorgon vet jag hur det ligger till. Har ju inte känt något alls....
    Har du bim i morgon?

Jag har testat idag på em (bim i morgon) Det var neg....

Men just nu fattar jag NADA! Allt är precis tvärtom som det brukar vara innan mens. Ömma bröst, ihärdigt molande och fick en mini mini blödning ikväll i slemmet. VAD FAN!!! seriöst detta har jag inte varit med om innan med pergo..... om detta är är vara skenis så önskar jag det inte min värsta fiende. Trots neg på testet så undrar man ju. Jaja..... i morgon är det dagen D iaf.
  • trina

Nä, ska på vul för att se om dubbelkur av Pergotime fungerar...

• Lilly82

Hejsan! Har läst er tråd och känner igen mig i många av era tankar. Jag har pco-liknande symptom och håller just nu på med min 3:e dubbelkur av pergotime. Hoppas det är ok om jag hänger på här! Just nu känner jag mig svag...det går lite i perioder men sista gången mensen kom så kändes det riktigt tufft. På onsdag ska jag göra en spolning av äggledarna, är det någon annan av er som gjort det? Sedan hoppas jag på att lagom många äggblåsor växt till sig och att slemhinnan är tillräckligt tjock. mycket som ska klaffa! Hur som helst är det bara att kämpa på!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.