• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Amen herregud.... Har ju skrivit det en gång! Förlåt!

Jag tar bara varannan månad iom effekten sitter i en månad efter och jag fick äl denna. Så nu blir det förmodligen lite lugnare med mina hormoner. Jag har funderat hela morgonen. Nu måste jag försöka tagga ner lite, bryter ihop fullständigt varje månad..... Vi kör på och jag tar alla kurerna jag har. Men måste försöka att sluta pressa mig själv såhär, för vad gör det för nytta??? Absolut inget! Jag tar examen om en vecka, sista veckan i juni (när jag har bim nästa gång) åker vi till Bråvallafestivalen i Norrköping och en månad efter det gifter jag mig. Nu måste jag försöka att tänka på det! Är jag inte gravid i sep månad så kommer jag söka mer hjälp, tills dess ska jag njuta av sommaren. Men kommer såklart fortsätta skriva här!! Jag känner bara att jag får äl, min mens cykel är som en klocka. Nu får naturen sköta sitt.

Jag har dock en fråga till er, vad vet ni om Bisolvon? Har ni testat? Tänkte testa det för det sägs göra det lättare för simmarna att ta sig in haha

• Mael

Kan ni inte kopiera länken så är det Sarah dawn finer - till dig.

• botha

Botha: Tack! Ja, jag har hört att en spolning kan göra ont...jag hoppas att det ska gå bra imorgon. Vad visar det blodprov du ska ta?[/quote]

Blodprovet ska jag ta för att se så att jag har fått äl. Är nervös!! min läkare sa att man alltid får mens efter pergo kur även fast du inte har haft äl. Om man då inte har blivit gravid.

Men nu räknar jag ner dagarna till semestern! Kommer att behövas :)

• Lilla Me

Botha: Då förstår jag. Jag har inte fått ta blodprov för att kontrollera att jag haft ägglossning. Tror att min läkare utgår från att de lossat då mina äggblåsor varit så stora hittills. Dock brukar jag ta tempen också för att se när den stiger, då vet jag att jag haft äl.

Stort lycka till imorgon!!

• botha
    Lilla Me skrev 2013-05-28 21:38:56 följande:
    Botha: Då förstår jag. Jag har inte fått ta blodprov för att kontrollera att jag haft ägglossning. Tror att min läkare utgår från att de lossat då mina äggblåsor varit så stora hittills. Dock brukar jag ta tempen också för att se när den stiger, då vet jag att jag haft äl.

Stort lycka till imorgon!!

Men första kuren tempade jag oxå och märkte en förändring. hade enl vul en stor äggblåsa som hon sa skulle släppa när som.. men sen kom ju dock mensen. Har använt stickor men inte kunnat se exakt. Har fått utslag ppå stickan men inte lika starkt som vid exakt äl. Så jag tycker att jag borde få äl.
  • Lilla Me
    botha skrev 2013-05-28 22:15:16 följande:
    Men första kuren tempade jag oxå och märkte en förändring. hade enl vul en stor äggblåsa som hon sa skulle släppa när som.. men sen kom ju dock mensen. Har använt stickor men inte kunnat se exakt. Har fått utslag ppå stickan men inte lika starkt som vid exakt äl. Så jag tycker att jag borde få äl.

Ja, det låter ju som att du borde haft ägglossning. Då håller vi tummarna för att blodprovet visar det!
  • botha

Har varit och tagit blodprovet nu.. Vet någon hur lång tid det tar att få svar på blodprovet?
    Tror inte det har tagit sig denna gången heller... Vågar inte tro då jag inte vill bli ledsen och besviken igen. Har löst ut nya pergotime för nästa kur då jag är i Tunisien under nästa kur. 

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.