• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Öppnade fb i morse innan jag klev ur sängen. Ser morgonens statusar och en bekant har skrivit "jaha, eftersom det nu inte längre går att dölja så kan vi avslöja att vi nu väntar barn igen"150 pers hade grattat. PANG som en jävla käftsmäll. ð??¢ Tårarna har sprutat hela morgonen..... Igår var det ok men fan att jag skulle läsa detta, fan också! Det är inte det att jag inte kan unna någon lycka, men jag vill ju också!!!!! Jag vill också bli grattad och vara sådär lycklig!!!

Usch så negativ man är.

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-29 11:43:10 följande:
    Öppnade fb i morse innan jag klev ur sängen. Ser morgonens statusar och en bekant har skrivit "jaha, eftersom det nu inte längre går att dölja så kan vi avslöja att vi nu väntar barn igen"150 pers hade grattat. PANG som en jävla käftsmäll. 😢 Tårarna har sprutat hela morgonen..... Igår var det ok men fan att jag skulle läsa detta, fan också! Det är inte det att jag inte kan unna någon lycka, men jag vill ju också!!!!! Jag vill också bli grattad och vara sådär lycklig!!!

Usch så negativ man är.
    Man känner sig egoistisk men det är som du säger, man vill oxå bli grattad för det innebär att vi äntligen har lyckats! Jag har många runt omkring mig nu som ska ha barn eller som precis har fått barn :/ Glada för deras skull men var gång så får man en hård smäll i ansiktet... 
  • Förväntansfull0406

Ja.... Alltså bara för man känner såhär så innebär ju inte det att man missunnar DE denna lycka, bara det att det gör så ont att det inte är vi. Jag (vi) vill ju också få massa grattis, må illa, även en rejäl foglossning kan jag leva med. Bara man får känna den lyckan, att få vänta ett barn, precis som du säger, som en hård smäll gång på gång

• Smalltowngal

Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..

• Lilla Me
    Smalltowngal skrev 2013-05-29 14:51:36 följande:
    Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..

Jag har fått precis de symptomen du beskriver, men tyvärr har jag fått min mens vid bim. Dock behöver ju så verkligen inte vara fallet för dig

Jag har idag varit å spolat mina äggledare. Jag kände inte mycket alls och jag hade inga konstigheter som blockerade..skönt!!! Nu önskar jag av hela mitt hjärta att det snart ska bli vår tur!!
  • Mael
    Lilla Me skrev 2013-05-29 15:30:09 följande:
    Jag har fått precis de symptomen du beskriver, men tyvärr har jag fått min mens vid bim. Dock behöver ju så verkligen inte vara fallet för dig

Jag har idag varit å spolat mina äggledare. Jag kände inte mycket alls och jag hade inga konstigheter som blockerade..skönt!!! Nu önskar jag av hela mitt hjärta att det snart ska bli vår tur!!

Det gjorde inte ont alls alltså?

Smalltowngal: Jag hade mycket flytningar och lite ömma bröstvårtor när jag blev gravid med pergotime.
  • LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-05-29 14:51:36 följande:

Jag har också fått väldigt ömma bröstvårtor mellan ÄL och BIM efter jag börja med pergotime. Men jag hoppas dina symtom är beror på något annat :)
  • mylady

Smalltowngal: jag har mycket mer ömma bröst än jag haft förut. Kanske lite mer flytningar också. Känner molvärk/mensvärk på morgnarna men sen släpper det.
    Första pergoturen

Är i BIM dagar nu när som helst så jag vet inte än. Mensen dyker nog upp när som helst.

• Lilla Me
    Mael skrev 2013-05-29 15:42:45 följande:
    Det gjorde inte ont alls alltså?

Smalltowngal: Jag hade mycket flytningar och lite ömma bröstvårtor när jag blev gravid med pergotime.

Nej, jag kände inte alls mycket! Ytterst lite "mensvärk" isf. Det tog bara ca 5min sedan var det klart
  • LillaJagMaria
    Lilla Me skrev 2013-05-29 15:30:09 följande:

Va skönt att det gick så bra!! Håller tummarna för att det är er tur snart! :))
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.