• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • frökenanna84
    Smalltowngal skrev 2013-06-27 03:30:08 följande:
    Sultanol, botha och LillaMe: kan ni berätta lite om era symptom innan pluset? Var det annorlunda än ni känt innan mens med pergon? Nyfiken för jag fick så otroligt med gravsymptom förra månaden men fick mens ändå.
    Jag har fått massa gravsymptom av Pergon de fyra månaderna jag åt den. Molvärk, ömma bröst, illamående mm.

Nu den här månaden var det likadant. 
    Men det gjorde annorlunda ont i magen, och annorlunda ömhet i brösten. Samt att jag mådde illa tre kvällar i rad innan jag gjorde testet... Nu är jag i vecka 5+4...

Men det är jobbigt med alla falska symptom som Pergon ger! Man får upp hoppet ett tag...

• frökenanna84
    Sultanol skrev 2013-06-27 09:13:24 följande:
    Fått tid för ultraljud nu!! 15 juli! Jag är bara i vecka 4! Så var tvungen att vänta till vecka 6 innan Vul!!
    Stort Grattis Sultanol! Glad

Jag ska också försöka få till ett VUL, är orolig och vill kolla att allt är som det ska.
    Är idag på dag 39, dvs 5+4.

Men vet inte om de går med på ett tidigt VUL här där jag bor... men jag tänkte i och med att man gått på utredning där så kanske de tar emot en och förstår ens oro...
  • Sultanol

Tack!! :) är också i vecka 5 nu men tycker att det är så rörigt det där hur man räknar ut det!! Går allt som det ska blir det en Mars bebis i alla fall :D

Det borde du ju få!! Jag får ett för att jag hade ett utomkveds innan, men jag hade velat kolla i alla fall efter alla utredningar så det måste man ju kunna få ordnat!! Om
    Man så ska lägga en liten slant för det!! Kämpa på :D

• botha

Smalltowngal: kände inte efter så mycket då jag var såpass sjuk strax innan bim. Det ändasom skiljde sig var att jag bara hade ont i brösten ooch inte i bröstvårtorna.

Mitt första vul var i förra veckan och enl mina beräkningar var jag längre gången än vad min läkares beräkningar efter vul visade. Men hon sa att hon ändå ville titta på mig då jag har haft pro med min mage och mina äggledare. Men gör man vul i v5 så brukar man inte se ngt vilket startade en riktig oro hos mig. Förstår er som vill se så allt står rätt till men det är inte mycket man ser. Själv fick jag hjärtklappning och blev mycket stressad. Hade varit bättre att vänta till v 6 för då kan man se att hjärtat jobbar.

• mylady

Om man nu inte haft Äl med pergo som dom säger när ska man då vänta sig mens?

Känner inga som helst symtom så jag antar att ingen Äl stämmer.

Inga ömma bröst eller molvärk. Hade det nån vecka innan mens förra månaden.
    Kissar ofta bara men det är nog urinvägsinfektionen.

Vill ju helst mensen ska komma nu om det liks inte är nåt plus så man får börja nästa kur

• Linnea77

Tydligen så kommer mensen mycket senare om man inte haft ÄL. Känner precis som du, att blev det inget så kom då jävla mens så man kan få en ny månad med en ny chans! Har bim i morgon testade negativt igår. Lycka till!!

mylady skrev 2013-06-30 08:15:25 följande:
    Om man nu inte haft Äl med pergo som dom säger när ska man då vänta sig mens?

Känner inga som helst symtom så jag antar att ingen Äl stämmer.

Inga ömma bröst eller molvärk. Hade det nån vecka innan mens förra månaden.

Kissar ofta bara men det är nog urinvägsinfektionen.

Vill ju helst mensen ska komma nu om det liks inte är nåt plus så man får börja nästa kur

• Förväntansfull0406

Jag skulle tagit min första tablett igår men valde att hoppa över denna månaden..... Men nu när jag läser att man kan ta en halv. E det för sent nu?

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-30 12:06:42 följande:
    Jag skulle tagit min första tablett igår men valde att hoppa över denna månaden..... Men nu när jag läser att man kan ta en halv. E det för sent nu?
    Vilken dag är du på?? 
    Man kan ta pergo lite olika....cd 3-7, 4-8 och 5-9 är det vanligaste.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.