• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Mitt inlägg igår skrevs verkligen med sorg och tårar. Det blir lätt så när jag tvingas göra saker som jag skjutit på. Som tex att maila prästen, det blir så definitivt liksom och allt rörs upp Jag försöker verkligen att förtränga detta nu, vill bara gömma sakerna och glömma allt som har med bröllopet att göra. Önskar att den 20e kan passera så man kan lägga detta bakom sig. Vissa dagar är bättre än andra, de flesta är faktiskt bra! Vi har mycket annat som ger oss lycka, ett bröllop är liksom inget bevis på vår kärlek, det är vi som är beviset för kärleken. Och hur det än är så försöker jag se att då var det inte menat just nu.

• MoM11

Förväntansfull, vad jobbigt det låter! Varför ställs det in, är det pga att din sambo mår dåligt? Hoppas du ändå kan njuta av sommaren!

• LillaJagMaria

Förväntanmsfull - usch låter som du har en jobbig period nu. Men ni får kämpa på du och mannen! Snart ska du se att han mår bättre och att ni får er lilla knodd!

• Smalltowngal

Känner nåt konstigt som pågår nu, det krampar brännande under vänster bröst som i revbenen typ :/ någon som vet vad det kan vara? Det kommer varannan minut och håller i sig fem sekunder sedan är det borta. Har hållit i sig i över en timme nu!

• Smalltowngal

Jag lider av ångest ibland men nu har jag mått bra :/ det har avtagit lite nu i alla fall.. Funderar på om det kan vara bröstbränna som satt sig på sniskan eller möjligtvis nån muskel där under. Fast om det skulle varit en muskel borde det inte komma med jämna mellanrum som det gör :/ kan man ha bröstbränna någon annan stans än mitt i bröstet?

• mylady

Besvikelsen varje månad...börjar bli för tung

Det börjar kännas jobbigt att träffa min systerdotter ibland. Och det känns fruktansvärt. Älskar den ungen!

Brösten började ömma lite igår. Långt ifrån lika mycket som sist.
    Anade då att mensen är på väg. Och verkar som den kommer idag eller imorrn. Brunaktig flytning. Och neg på Stickan.

Så antingen hade jag ingen Äl som enligt blodprovet, mest troligt eftersom jag inte känner några symtom nu innan mensen som förra månaden.

Eller så var Äl väldigt sen. Och därför inte testet visade. Också för sent för att vi fick till det kring ev Äl då jag fick urinvägsinfektion som var mycket jobbig.

Så nu snart tredje enkel pergokur

• LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-07-04 23:57:01 följande:
    Jag lider av ångest ibland men nu har jag mått bra :/ det har avtagit lite nu i alla fall.. Funderar på om det kan vara bröstbränna som satt sig på sniskan eller möjligtvis nån muskel där under. Fast om det skulle varit en muskel borde det inte komma med jämna mellanrum som det gör :/ kan man ha bröstbränna någon annan stans än mitt i bröstet?
    Usch det lät inget kul :( Hoppas du är bättre nu!
    mylady skrev 2013-07-05 06:45:43 följande:
    Besvikelsen varje månad...börjar bli för tung

Det börjar kännas jobbigt att träffa min systerdotter ibland. Och det känns fruktansvärt. Älskar den ungen!

Brösten började ömma lite igår. Långt ifrån lika mycket som sist.
    Anade då att mensen är på väg. Och verkar som den kommer idag eller imorrn. Brunaktig flytning. Och neg på Stickan.

Så antingen hade jag ingen Äl som enligt blodprovet, mest troligt eftersom jag inte känner några symtom nu innan mensen som förra månaden.

Eller så var Äl väldigt sen. Och därför inte testet visade. Också för sent för att vi fick till det kring ev Äl då jag fick urinvägsinfektion som var mycket jobbig.

Så nu snart tredje enkel pergokur
    Ja usch man blir lika besviken varje gång även om man ställt in sig på att det inte ska ta sig....jag borde få min mens i början på nästa vecka....känns inte som jag haft ÄL ens denna pausmånad....men när menasen kommer kör vi igång med pergotime igen! :)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.