• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

Hej på er. Jag kommer att hålla mig borta härifrån ett tag nu. Det misslyckades igen, fick mens idag, 17e försöket.. Vill försöka att inte fokusera så mycket under semestern. Ha en trevlig sommar och lycka till!

• Mael

Här skrivs det för fullt! Har försökt läsa igenom lite och se hur det går för alla. Herregud vad mycket alla ska behöva gå igenom. Finns ingen rättvisa :(

Själv väntar jag på ägglossningen efter pergotime. Börjar få lite ont nu. Gruvar mig. Hade så sjukt ont i magen sist. Och då ska man ligga med varandra. Inte direkt det man är sugen på då tyvärr. Får ni ont vid ägglossning av pergotime?

• Förväntansfull0406

Och..... Här kommer jag. Vi kommer nu också Pausa. På riktigt. Vet inte hur länge. Har ägglossning på tisdag så denna helgen borde vi ligga i liksom. Jag sa till honom att ja... Nu närmar det sig. Och hans svar är...... Då får vi skydda oss. :,-( han vill ha barn men inte just nu, den dagen jag blir gravid vill han glädjas på riktigt och må bra. Han har ju rätt.... Och jag sa att abort finns inte på fråga och bli lämnad för att Han ballar ur och får panik känns verkligen inte lockande heller.

Jag hoppas och ber till alla högre makter att hans mående vänder snart. Inte bara för att få ett barn, jag vill ha min älskade man tillbaka. Jag har så jävla mycket tankar i skallen numera så det är nog bäst att vänta med allt sånt här. Tabletterna finns kvar..... När tiden är rätt.

Kommer följa er alla ❤

• che71

Är det någon här som tagit Pergotime o inte fått mens efter det?

Har tagit Pergotime 6 gånger o blivit gravid 4 av de kurerna + att jag blivit gravid spontant 2 ggr
    men det har blivit missfall alla gånger, så 6 missfall o vi har försökt i 3 år nu.

Jag är på dag 19 efter ÄL stickans utslag, så ca ÄL+18 idag (senaste mens 4 Juni)
    o ingen mens men eller inget plus?!!!
    Är så besviken.
    Men vad ska jag göra nu?
    Mensen har aldrig hoppat över för mig.

• che71
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-07 09:05:55 följande:
    Nä, alltid fått mens efter pergo. Är du säker på att du fick äl?
    Nej bara att jag fick utslag på ÄL test o att jag fått ÄL flera ggr tidigare med Pergotime
    eftersom jag blivit gravid många ggr.
    Men ska man inte få en blödning ändå?

• Förväntansfull0406

Om du inte vet till 100% att få fått äl så kan det vara så att du inte haft det. I de alla fall får man mens 14 dagar efter äl. Så högst troligt har du inte haft äl denna gången.

• che71
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-07 10:24:26 följande:
    Om du inte vet till 100% att få fått äl så kan det vara så att du inte haft det. I de alla fall får man mens 14 dagar efter äl. Så högst troligt har du inte haft äl denna gången.
    Men jag har alltid fått mens.
    Trodde att man fick "mens" oavsett om ÄL skett eller inte?!
    För man har ju oftast inte ÄL varje månad sägs det...men ändå mens.

Men hur räknar man då om jag nu inte får mens?
    Jag måste veta hur jag ska ta medicinerna som jag har i min immunbehandling, de ska jag börja med innan ÄL o sen på specifika dagar?!
    Har ju inte vågat dricka vin på semestern eller äta vissa saker, ifall jag är gravid.
    Hur hade du gjort?

Jag hade jätteont i magen, den svullnade upp o var helspänd o gjorde ont precis när jag tagit sista tabl. Pergotime denna gång, men sen visade ÄL stickan positivt 1 vecka senare.
    Läste att det kan vara biverkan av Pergotime, förstorade äggstockar....kan det påverka att jag inte får mens?
  • frökenanna84
    che71 skrev 2013-07-07 07:48:06 följande:
    Är det någon här som tagit Pergotime o inte fått mens efter det?

Har tagit Pergotime 6 gånger o blivit gravid 4 av de kurerna + att jag blivit gravid spontant 2 ggr
    men det har blivit missfall alla gånger, så 6 missfall o vi har försökt i 3 år nu.

Jag är på dag 19 efter ÄL stickans utslag, så ca ÄL+18 idag (senaste mens 4 Juni)
    o ingen mens men eller inget plus?!!!
    Är så besviken.
    Men vad ska jag göra nu?
    Mensen har aldrig hoppat över för mig.
    För det första så kan ju mensen bli lite senare med Pergotime, men framför allt så kan det ju vara för tidigt att testa nu om du skulle vara gravid. Hur tidigt har du testat positivt de andra gångerna? Hur lång är din lutealfas?

• che71
    frökenanna84 skrev 2013-07-07 12:04:42 följande:
    För det första så kan ju mensen bli lite senare med Pergotime, men framför allt så kan det ju vara för tidigt att testa nu om du skulle vara gravid. Hur tidigt har du testat positivt de andra gångerna? Hur lång är din lutealfas?

14 dagars lutealfas
    o ja, för mig förskjuts menscykeln/ÄL med ca 4-5 dagar
    o jag har fått svagt streck redan på ÄL+12/13 de tidigare grav.
    Nu är det ÄL+18
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.