• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • MoM11

Är det någon som använder ProgesterAll kräm? Jag började med den denna månad. Får se om det ger resultat!

• Förväntansfull0406

Igår var jag på cykeldag sex. Tog en halv då faktiskt. Jag tar de mest för att "underhålla" min cykel nu, blir inte gravid när jag tar pergo iaf eftersom jag blir så fruktansvärt överstimmulerad. Mina ägg blir stora som fotbollar och sist kunde jag knappt stå, sitta eller röra mig tills äl var över..... Däremot i "paus" månaden så mår min kropp bättre. Jag tar ju bara pergo varannan månad Iom det blir så. Jag pratade med min sambo igår med och han vill fortf få barn med mig. Men han måste må bättre. Men OM jag Mot all förmodan blir gravid så blir det så.

• LillaJagMaria
    MoM11 skrev 2013-07-01 10:09:12 följande:
    Är det någon som använder ProgesterAll kräm? Jag började med den denna månad. Får se om det ger resultat!
    Nej vad är det för något??
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-01 11:02:58 följande:
    Igår var jag på cykeldag sex. Tog en halv då faktiskt. Jag tar de mest för att "underhålla" min cykel nu, blir inte gravid när jag tar pergo iaf eftersom jag blir så fruktansvärt överstimmulerad. Mina ägg blir stora som fotbollar och sist kunde jag knappt stå, sitta eller röra mig tills äl var över..... Däremot i "paus" månaden så mår min kropp bättre. Jag tar ju bara pergo varannan månad Iom det blir så. Jag pratade med min sambo igår med och han vill fortf få barn med mig. Men han måste må bättre. Men OM jag Mot all förmodan blir gravid så blir det så.
    Usch va jobbigt att du blir så överstimulerad :( 
    Är nog bra med pausmånader då....du och sambon får mysa på så får ni se när det tar sig :) Det blir säkert era tur snart!! Jag håller tummarna!!

• MoM11

ProgesterAll innehåller progesteron som kroppen har naturligt, men det kan hända att man inte har tillräckligt. Jag testar det för att jag har kort lutealfas och även spottings, vilket kan göra att ägget inte hinner fästa ordentligt. ProgesterAll ska kunna förlänga lutealfasen. Dessutom sägs det kunna förhindra missfall, det är vanligt att man får progesteron vid IVF.

• LillaJagMaria
    MoM11 skrev 2013-07-01 15:52:41 följande:
    ProgesterAll innehåller progesteron som kroppen har naturligt, men det kan hända att man inte har tillräckligt. Jag testar det för att jag har kort lutealfas och även spottings, vilket kan göra att ägget inte hinner fästa ordentligt. ProgesterAll ska kunna förlänga lutealfasen. Dessutom sägs det kunna förhindra missfall, det är vanligt att man får progesteron vid IVF.
    Aha okej. Tack :) Hur får man tag i sånt då? Finns det att köpa på typ apoteket?
  • botha

Jag har oxå använt progesterAll och jag som har pco fick mens när jag använde den. Men vet ej om jag fick äl..

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.