• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

ÄL+9 idag och har haft mensvärk som blivit värre nu till kvällen, så jag antar att det inte blir nåt denna gång heller tyvärr :(

• botha
    MoM11 skrev 2013-07-01 21:06:59 följande:
    botha, fick du några biverkningar?

Jag kommer tyvärr inte ihåg men använde den då jag mådde dåligt när jag tog provera.
    Smalltowngal skrev 2013-07-01 22:16:30 följande:
    ÄL+9 idag och har haft mensvärk som blivit värre nu till kvällen, så jag antar att det inte blir nåt denna gång heller tyvärr :(

Men jag håller ändå tummarna!!
  • LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-07-01 22:16:30 följande:
    Jag fortsätter också hålla tummarna för dig!! Än är det inte försent denna gång! 

Hur går det för alla?  
  • Smalltowngal

Tack tjejer för att ni håller tummarna!

Jag har ÄL+11 nu och ingen mens, lite molvärk till och från. Men brösten ömmar inte alls lika mycket som för ett par dagar sedan så hoppet är inte högt just nu..

Kram och lycka till alla!!

• trina

Det gick inget bra för mig idag. Ingen förändring med trippelkur pergotime. Så det blir sprutor som nästa steg. Det kommer antagligen ske om ett halvår. Suck. Känns jobbigt att lägga detta åt sidan i väntan på behandling...

• LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-07-03 13:54:14 följande:
    Tack tjejer för att ni håller tummarna!

Jag har ÄL+11 nu och ingen mens, lite molvärk till och från. Men brösten ömmar inte alls lika mycket som för ett par dagar sedan så hoppet är inte högt just nu..

Kram och lycka till alla!!
    Jag har inte heller så stora förhoppningar denna månad...har BIM i början på nästa vecka och har känt av lite molande värk redan nu....men men då blir det nya tag nästa månad! :) 
    trina skrev 2013-07-03 13:58:09 följande:
    Det gick inget bra för mig idag. Ingen förändring med trippelkur pergotime. Så det blir sprutor som nästa steg. Det kommer antagligen ske om ett halvår. Suck. Känns jobbigt att lägga detta åt sidan i väntan på behandling...
    Usch va tråkigt :( Så tråkigt att ni måste vänta så länge på nästa steg.....hoppas i alla fall du kan släppa tankarna på det något och njuta av att bara vara du och killen ett tag...vet hur svårt det är men känns ju inte som man vill sätta livet på paus tills man får barn....vill ju kunna njuta av nuet också. 
    Ni får unna er något mysigt i sommar :)

• trina

Även om det är jobbigt att vänta sex månader så är det skönt att slippa tänka på det också. Det kommer inte gå naturligt så det är bara släppa allt. Ingen stress över att behöva räkna dagar och ta massa tabletter hit och dit. Slippa oroa sig för symptom man tror dig känner och massa vul. Inte behöva tänka på vad man äter och dricker och allt sånt. Haha, kan börja dricka te och Light läsk igen. Slutade med det när jag läste att koffein och light läsk kunde påverka förmågan att bli gravid. Behöver ju inte göra mina odds värre än vad de redan är. Men men! Bara att slappna av och ta det lugnt.

• Förväntansfull0406
    trina skrev 2013-07-03 17:13:33 följande:
    Även om det är jobbigt att vänta sex månader så är det skönt att slippa tänka på det också. Det kommer inte gå naturligt så det är bara släppa allt. Ingen stress över att behöva räkna dagar och ta massa tabletter hit och dit. Slippa oroa sig för symptom man tror dig känner och massa vul. Inte behöva tänka på vad man äter och dricker och allt sånt. Haha, kan börja dricka te och Light läsk igen. Slutade med det när jag läste att koffein och light läsk kunde påverka förmågan att bli gravid. Behöver ju inte göra mina odds värre än vad de redan är. Men men! Bara att slappna av och ta det lugnt.
    Tycker du tänker rätt, jag sitter ju också i en liknande sits, eller nja.... inte riktigt men nästan

Just nu är det inte lägligt att bi gravid eftersom det är som det är just nu hemma med min man . Istället för att känna sorg för att det inte går just nu försöker jag tänka att jag gör det som jag känner för. Drack lite cider förra veckan när jag var på Bråvalla. Lever helt enkelt! Det var nästan så jag kände när jag var där förra veckan, fan detta vill jag göra igen! Men går det som vi planerar lär jag vara höggravid vid det laget. Ja, valet mellan festival och bebis är ju inte så svårt Men jag tror faktiskt att min hjärna har lyckats med att sluta hoppas och tänka, och det är såååå skönt, nu ser jag alla möjligheter som ICKE gravid istället för tvärtom, skumt!
  • Förväntansfull0406

Min sambo jobbar ikväll.... är ofta i ensamheten jag funderar. Detta har ju inget med pergo och så att göra men tänkte bara skriva av mig

Hittade mitt löfte till min sambo, som jag skulle läst den 20/7.... på vår stora dag.... min tårar bara rinner här. Jag är så jävla arg!!! så jävla besviken på honom!!! Allt rivs upp, saker som jag måste fixa, var inne och avbokade min sminkning idag. Hans kostym är så jäkla fin, min klänning hänger fortf hos sömmerskan. Mailade prästen idag med..... DET GÖR SÅÅÅÅÅ ONT!!!!!! :,-( Det går inte att förklara, vi specialbeställde champagneglas, så vansinnigt vackra <3 våra namn, datumen och fin gravyr på dom. Ni vet det som man har ovanpå tårtan, man brukar ha ett brudpar överst. Vi specialbeställde detta med, ett hjärta i glas med fot, så otroligt vackert frostat, dessa med med en fin text. Jag klara inte av att röra det..... vill fan inte se det. men klarar inte av att kasta det......

Jag älskar denna mannen, så det gör ont i mig, men att stå bredvid någon som mår så dåligt som han gör, det tar så hårt på mig. Han har all hjälp man kan få men sånt här tar tid har jag förstått. Jag ville gifta mig med honom, alltså är jag beredd att kämpa! Men.... detta tog hårt på mig. Och alla tror han fick "kalla fötter" så är inte fallet! han vill gifta sig, vill ha barn, allt, men han känner inget.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.