• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria

Här skrivs det på som vanligt, gillar att det är sådan aktivitet här :)

che71 - låter ju som om du borde fått din mens nu om du haft ÄL och inte blivit gravid....men kanske är du ändå gravid med det syns kanske inte på testerna än....jag håller tummarna!! 

Själv testade jag i morse men det vara ett streck som vanligt....suck!! :( Bara att invänta mensen och köra igång med kur pergotime till....

• Mael

Första gången jag åt pergotime åt jag enkeldos. Fick fruktansvärt ont i magen vid ägglossningen. Nu efter missfallet och en månads uppehåll så har jag ätit en enkelkur igen. Igår visade stickorna på ägglossning men jag har bara känt lite små hugg. Har det varit olika för er?

• che71
    Mael skrev 2013-07-09 07:32:55 följande:
    Första gången jag åt pergotime åt jag enkeldos. Fick fruktansvärt ont i magen vid ägglossningen. Nu efter missfallet och en månads uppehåll så har jag ätit en enkelkur igen. Igår visade stickorna på ägglossning men jag har bara känt lite små hugg. Har det varit olika för er?
    Ja olika varje gång, ibland ont o ibland inte.
    Nu sist hade jag ont redan medan jag tog de sista tabletterna, konstigt nog, hela magen var spänd o uppsvullen o gjorde ont, men sen vid förmodad ÄL var det inget speciellt.

Lycka till nu med ÄL!
  • che71

Att jag inte har fått mens än beror förmodligen på att jag fått en cysta som "bråkar".
    Den måste försvinna innan det kommer igång.
    Någon som vet hur lång tid det kan ta?
    Någon som varit med om det?
    Vågar nog inte ta Pergotime på länge nu, synd för jag har ju blivit gravid med hjälp av det flera gånger.
    Nu dröjer det igen....usch  vad denna väntan är jobbig....tiden bara rinner iväg.

• mylady

Godmorgon tjejer

Började min tredje kur igår.
    Nån som fått jätteont i magen? Så att det liksom sträcker o drar nästan?

Igårkväll fick jag jätteont. Kunde knappt somna. Idag gör det inte lika ont. Men fortfarande ont! Jobbigt att gå sträcka ut magen.
    Men vågar knappt ta andra tabletten om det är pergon.
    Äl kan det ju omöjligt vara är på dag 4 idag

Har inte kännt så här dom andra gångerna.
    Nån som kännt så?

• Mael
    che71 skrev 2013-07-09 07:42:40 följande:
    Ja olika varje gång, ibland ont o ibland inte.

Nu sist hade jag ont redan medan jag tog de sista tabletterna, konstigt nog, hela magen var spänd o uppsvullen o gjorde ont, men sen vid förmodad ÄL var det inget speciellt.

Lycka till nu med ÄL!

Okej. Kanske kan vara så då :) fick fullt utslag på stickorna igår men har bara känt lite hugg. Sån stor skillnad mot för förra gången så man blir ju lite fundersam.

Tack!
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-07-09 07:56:04 följande:
    Godmorgon tjejer

Började min tredje kur igår.
    Nån som fått jätteont i magen? Så att det liksom sträcker o drar nästan?

Igårkväll fick jag jätteont. Kunde knappt somna. Idag gör det inte lika ont. Men fortfarande ont! Jobbigt att gå sträcka ut magen.
    Men vågar knappt ta andra tabletten om det är pergon.
    Äl kan det ju omöjligt vara är på dag 4 idag

Har inte kännt så här dom andra gångerna.
    Nån som kännt så?
    usch det låter riktigt jobbigt :( Jag har aldrig fått ont under tiden jag tar pergo....men hur mår du idag??
  • mylady

Lillajagmaria: jag mår bättre nu.
    Bara lite ont. Det var nog en sommarmagsjuka trodde en sjuksköterska jag känner. Hade feber igår men den har gått ner.

Så det var nog inte pergon tur det!

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-07-10 16:03:50 följande:
    Lillajagmaria: jag mår bättre nu.
    Bara lite ont. Det var nog en sommarmagsjuka trodde en sjuksköterska jag känner. Hade feber igår men den har gått ner.

Så det var nog inte pergon tur det!
    Okej, det var ju skönt att det inte var pergon och att du mår bättre nu!!

Själv väntar jag bara på mensen, testat två gånger och det har varit negativt så nu kan mensen bara komma tycker jag!!

Hur går det för er andra? 
  • Poison82

Hej!!
    Tyvärr hör jag hemma i denna grupp . Efter 1.5 års försök till syskon så fick jag idag pergo utskrivet efter ett besök hos gyn. Jag har regelbunden mens och har troligen äl för det mesta men då läkaren gjorde ultraljudsundersökning så fann han svaga tecken till PCO så därför skrev han ut dessa. Sambons spermier skall också testas, imorgon kör vi och fixar det då detta inte kunde göras där vi var utan på en mottagning 6 mil bort.
    Så får vi hoppas att detta kan hjälpa oss. Känner mig rädd för biverkningarna. Också är jag lite rädd för flerbarnsbörd :-/ .
    På söndag tar jag min första tablett 

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.