• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Hope13

Tack Sultanol, du har rätt. Jag försöker att inte tänka på det men det går inte, det är jättesvårt. ..jag hoppas att jag lyckas bli gravid den här månaden. Jag har för mig att man provar en annan typ av behandling istället om 3 pergotime kurer inte hjälper.

• trina

Nu ska jag vara lite besserwisser då.

Om pergotime fungerar, ja då har man lika stor chans som en "vanlig" kvinna.

Det kan vara fel på din mans simmare.

Om du nu inte lyckas bli gravid med pergotime (fast du definitivt har äl) så borde ju nästa steg vara typ insemination? Innan ivf.

Jag är bara lite bitter över väntetiderna inom vården för att folk får remisser lite väl lättvindigt.

• Sultanol

Håller tummarna för er!! Det är mycket som ska klicka för att det ska fungera!! Så när allt är rätt så händer det!

Själv ser jag fram emot vul imorgon för att se det finns något där inne!! Mår så sjukt illa så betvivlar annat!! Men ska bli spännande även om det inte syns så mycket såhär tidigt!!

• Förväntansfull0406

Det är nog inte så stor risk att det är fel på spermierna om man har barn innan.

Detta är väldigt olika, hur läkare anser om vul och blodprov osv. Jag tycker absolut att man bör ta blodprov för att se så man verkligen får äl, vul är också att rek för att se hur många ägg som släps eller om man blir överstimmulerad på annat vis. Att man släpper sex ägg med pergo är väldigt liten risk.

• Förväntansfull0406

Trina, ja fast även om man får äl med pergo så är det massa andra faktorer som ska klaffa för att ett ägg ska fästa. Jag har fått äl de sista månaderna på pergo men ändå inte blivit gravid. Ibland får man fortsätta lite till, OCH lite till innan man går vidare till insem.

• Hope13

Ja, det är faktiskt sant att andra faktorer spelar roll. Är det nåt man kan göra för att öka chansen?

• Poison82

Äta folsyra är alltid bra. Det ökar väl inte chanserna för att ägget ska fästa men det hjälper fint när ägget väl har satt sig

• Hope13

Tack Poison82, jag ska börja äta folsyra, har hört gott om den.

• botha

Sitter hos frisören och väntar på min tur.. har läst igenom många inlägg men orkar inte skriva ngt nu. Sultanol jag önskar dig lycka idag! Min graviditet är bekräftad men går ständigt och oroar mig. Sist jag gjorde vul var för 3 veckor sen.. men när man är i början såhär så är man rädd för missfall. Inskrivning blir 1 Aug och bf 11 feb

• MoM11

Lycka till på vul sultanol!

Härligt att det går framåt botha. Hoppas oron blir mindre och mindre varje dag, det kommer gå bra!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.