• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • botha
    Sultanol skrev 2013-07-16 20:30:35 följande:
    Det gick jätte bra! Kunde se ett litet hjärta som slog! Var som jag trodde i vecka 6+4 igår! Känner också oron för missfall men försöker att inte tänka på det!

Har dock börjat må jätte illa :( det ska ju vara bra tecken men det är så jobbigt!!!

är så glad för dig/er!! känslan är overklig och det är svårt att förstå. . enl läkaren på kk är jag i v. 9 men enl. bm på mvc är jag i v.10 + 2 då man räknar från senaste mens första dag. Blir kluven :)
  • Sultanol

Taack :) känns underbart!!
    Asså vad lurigt!!? Men du skulle med göra Vul eller ?
    På mitt vul räknade d från sista mensens första dag så jag hade gått efter det tror jag!! :)

• Förväntansfull0406

Jag vet inte men kanske borde starta en tråd för de som plussat?? Ni är sååååå välkomna hit och skriva (säger jag som inte är ta) men får kanske försöka hålla tråden till det den ska och inte vara ot. Kan kanske bli lite jobbigt med för de som fortf längtar. Hoppas ingen tar illa vid sig

• Sultanol

Okej! Tyckte det bara kunde vara kul att hänga med på allas resor från början till slut!! Men slutar skriva!!

• Förväntansfull0406

Kanske bara är jag som tycker/tänker så. Klart du/ni ska fortsätta hänga här med oss andra, men att prata om era graviditets symptom/krämpor och sådär kanske borde fortsätta i en annan tråd, typ vi som plussat efter pergo??? Har hängt på FL i såååå många år och har lärt mig lite på vägen, det var faktiskt inget illa menat och det hoppas jag ni förstår. Ni kan ju komma med bra tips och idéer till andra som fortf kämpar.

Men...... Jag är fel person att bestämma. Kram på er.

• mylady

För mig gör det inget!
    Ni får gärna vara kvar. Tycker det är trevligt att hålla ihop o följas.
    Lika mycket som ni vill veta hur det går
    Vill jag veta hur det går för er

Vi har ju alla hoppet för samma sak.
    Bara några som kommit en längre bit på vägen

Ska man hålla sig undan allt med barn blir det tungt. Lätt att bli bitter. Och det är nåt som är svårt att bli av med

Delad glädje är dubbel glädje :)

• Blingbling

Kan nog hålla med i det som Förväntansfull skriver...den här tråden ligger ju dessutom under rubriken "Svårt att få barn" och då hör kanske inte riktigt just gravidsnack hemma här...

• Poison82

Jag vill också ha er kvar men just gravidsnack borde ni ta i en annan tråd. Ni om några borde inse hur mycket vi längtar och förstå att ert prat om graviditets saker gör ont i oss som fortfarande kämpar. Självklart glad att ni lyckats men vill inte läsa om det i denna tråden.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.