• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • trina
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-23 20:18:19 följande:
    Min sambo blev överlycklig förresten. Han sa såhär. "Jag sa ju att det skulle gå när vi slutade försöka"

Nu ska jag vara lika bitter som min blogg intygar.

1. Du hänger i en pergotime tråd. Varför röker du och dricker öht?

2." visste att vi skulle bli gravida när vi inte försöker". Det där argumentet köper inte jag. Inte fan har jag äl för att vi inte försöker. Om jag inte ens får pergotime att fungera så tror jag inte att jag genom en inställning kan bli gravid!

3. Varför hänger du här om ni skulle vänta?

Vilken pusselbit är det jag saknar? Ja, jag är bitter. Men att vara ofrivilligt barnlös och läsa sånt här gör mig galen. När jag var under behandling såg jag till att inte dricka alkohol. Jag slutade till och med dricka te och cola light pågrund av koffeinet och konstgjorda sockret! Har fortfarande inte druckit alkohol sen sista läkarbesöket. Det är snart en månad sen.

Men visst, grattis för graviditeten.
  • trina
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-23 20:18:19 följande:
    Min sambo blev överlycklig förresten. Han sa såhär. "Jag sa ju att det skulle gå när vi slutade försöka"

2." visste att vi skulle bli gravida när vi inte försöker". Det där argumentet köper inte jag. Inte fan har jag äl för att vi inte försöker. Om jag inte ens får pergotime att fungera så tror jag inte att jag genom en inställning kan bli gravid!

Vilken pusselbit är det jag saknar? Ja, jag är bitter. Men att vara ofrivilligt barnlös och läsa sånt här gör mig galen. När jag var under behandling såg jag till att inte dricka alkohol. Jag slutade till och med dricka te och cola light pågrund av koffeinet och konstgjorda sockret! Har fortfarande inte druckit alkohol sen sista läkarbesöket. Det är snart en månad sen.

• botha
    trina skrev 2013-07-23 21:31:19 följande:

• princess77

Fast Trina,jag tror inte att lite alkohol eller kaffe förstår chanserna heller ;)Vi försökte i 5 år innan vi blev gravida och jag kan lova dig att jag provade alla renlevnadsmetoder som fanns men inte hjälpte det mig att bli gravid ;)
    Den månaden jag blev gravid var jag på festival och gjorde allt det där som man inte ska: åt skräpmat,drack en massa och rökte...
    Och kaffe dricker jag minst 5 koppar om dagen...

• trina
    princess77 skrev 2013-07-23 22:03:54 följande:
    Fast Trina,jag tror inte att lite alkohol eller kaffe förstår chanserna heller ;)Vi försökte i 5 år innan vi blev gravida och jag kan lova dig att jag provade alla renlevnadsmetoder som fanns men inte hjälpte det mig att bli gravid ;)

Den månaden jag blev gravid var jag på festival och gjorde allt det där som man inte ska: åt skräpmat,drack en massa och rökte...

Och kaffe dricker jag minst 5 koppar om dagen...

Det är farligt med alkohol under de två första veckorna i graviditeten.

Det är dokumenterat att koffein minskar chanserna att bli gravid.

Samma sak med det konstgjorda sockret i light produkter. Har också observerats att minska fertiliteten.

Googla om du inte tror mig. Men visst, tjocka människor som röker som en borstbindare och dricker som en ryss kan också bli gravid. Tyvärr.
  • Poison82

Jag kan lite förstå din bitterhet, påminner om när min morfar dog av lungcancer fastän han var en riktig renlevnads människa. Det känns orättvist mot den som gör alla rätt.
    Dock gläds jag verkligen åt förväntansfull, liksom jag gör åt alla här som kämpar mot sina odds.
    Jag dricker också ibland, jag kan inte pausa hela mitt liv bara för att jag vill bli gravid och ständigt tänka på allt jag bör låta bli .
    Men det där med lightprodukter får jag nog ta till mig, dricker cola zero och tycker att jag är så duktig som låter bli den vanliga colan. Hade ingen aning om att det kunde påverka fertiliteten negativt

• Förväntansfull0406

Ok. Nu ska jag klargöra En sak här. Detta är min fjärde graviditet!! FJÄRDE. Andra Pergobarnet. När jag är gravid eller försöker bli gravid håller jag mig undan "dåliga" saker. Detta gäller alla mina graviditeter. Slutade röka innan plusset och började med folsyra innan eftersom att kroppen behövde det.

Denna månaden som gick nu alltså efter mens (25 juni) valde vi att ta en paus. Jag har inte varit full en enda gång men har druckit EN cider 4,5% vid två tillfällen. Så.... Det var nog bara onödigt att skriva. Har Dock rökt lite denna månaden för att jag kände att det kvittade! Vi skulle Pausa, INTE lägga ner det helt.

Jag jag tog pergo 2009 hade vi försökt i nästan två år. Sedan gjorde jag exakt samma sak som nu. Jag tog två kurer sedan orkade jag inte mer, slutade vara "renlevnads" människa typ. Hade en fest i samband med min äl då (givetvis inget jag tänkte på) rökte lite och ja den gången var jag berusad. Hade barnvakt till barnen den helgen och hade kul med vänner... Två veckor senare plussade jag och hon fyller tre år nu.

Och nej!!! Detta barn jag bär nu har inte påverkats alls av mina två cider och en paket cigg. Den lever inte av mig än (moderkakan) utan av gulesäcken (tror jag det heter)

Nu kommer jag givetvis inte gå i närheten av en cigg eller något med alkohol i. Men nu vet jag! Blir riktigt irriterad. Vad har jag gjort dej?? Jag hängde kvar här eftersom vi fortf vill få barn ihop, men ville vänta lite. Blev inte riktigt så men vi är lyckliga.

• Förväntansfull0406

Det var dessutom min man som sa så!! Han sa hela tiden att det skulle ta sig när jag hade "lugnat" mig lite.

Och uppenbarligen! Så kan man bli gravid trotts att man dricker light produkter, tar något glas vin och mår bra. Livet låste inte stå stilla. Jag är ett levande bevis för detta, två gånger dessutom.

Ni ska alla göra det som ni känner att ni mår bäst av, men tro mig. Ni blir gravida utan att sluta leva

• Förväntansfull0406

Jag är däremot en renlevnadstyp annars väger 65 kg till mina 170 cm. Har tränat hårt sista åren. Men vem fan orkar bry sig nu haha.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.