• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • trina
    Poison82 skrev 2013-07-19 08:30:32 följande:
    Jag vill också ha er kvar men just gravidsnack borde ni ta i en annan tråd. Ni om några borde inse hur mycket vi längtar och förstå att ert prat om graviditets saker gör ont i oss som fortfarande kämpar. Självklart glad att ni lyckats men vill inte läsa om det i denna tråden.

• Blingbling
    Poison82 skrev 2013-07-17 18:59:08 följande:
    Har nu tagit 4 pergotime tabletter, ännu inga biverkningar.

Hur går det nu, känner/kände du av några biverkningar av Pergon?

Själv så har jag märkt att jag helt plötsligt kan få ordentliga värmevallningar, framförallt på kvällen, men de kommer konstigt nog efter att jag tagit alla 5 tabletterna och inte under tiden då jag tar dem.... 
  • Poison82

Tog ju min femte igår och känner inga biverkningar än. Är varm men det är ju varmt så antar att det är därför. Hört att man kan få rejält ont vid äl så det ser jag ju fram emot.... Eller

• Blingbling

Ok, gott att du inte känner av några höjda värmetemperaturer...det är ju tillräckligt varmt ute ändå nu 

Jag är mitt i ÄL nu och visst känner jag av att jag har ÄL, men inte så mycket att det gör ont och att jag störs av den....hoppas att det blir likadant för dig!  

• MoM11

Jag har fruktansvärt ont i magen idag, femte dagen. Svår halsbränna och riktigt ont! Svettas även mycket på natten. Mycket värre nu med dubbel kur! Hoppas såklart att det ska ge något!

• Blingbling

"No pain, no gain" finns det ju ett uttryck som heter, hoppas att de där biverkningarna ger dig resultat MoM11! Men om det uttrycket gäller så lär det inte hända mycket på min front framöver...fast jag kanske är undantaget för den regeln

• botha

lämnar oxå tråden.. och blingbling som är rätt ny i tråden ska inte snacka om att tråden är för folk som har svårt att få barn. För vi har oxå varit där!! sen vill jag bara påpeka att jag frågade om det var okej att vara kvar och redan då kunde ni skrivit detta. ville bara följa er men hoppas att ni som är kvar klarar er bra tillsammans och att alla når sin lycka.

• Blingbling
    botha skrev 2013-07-19 21:40:05 följande:
    lämnar oxå tråden.. och blingbling som är rätt ny i tråden ska inte snacka om att tråden är för folk som har svårt att få barn. För vi har oxå varit där!! sen vill jag bara påpeka att jag frågade om det var okej att vara kvar och redan då kunde ni skrivit detta. ville bara följa er men hoppas att ni som är kvar klarar er bra tillsammans och att alla når sin lycka.

Förlåt så himla mycket om jag uttalade mig, har just börjat med Pergo och ville ha andras åsikter och tankar om det eftersom jag trodde den här tråden var till för just det ämnet, men jag hade tydligen helt fel...
  • Förväntansfull0406

Amen snälla snälla ni!! Nu tycker jag ni går för långt!! Antingen är det gravid hormoner som spökar eller så har ni redan glömt hur det var att kämpa.

Jag påpekade klart och tydligt att jag VILL och tycker ni ska vara kvar, varför inte liksom??? Men ska man följa familjelivs regler så är det Ot att inte hålla sig till ämnet, och NI om några borde förstå precis hur det känns. Om jag hade plussat hade jag nog automatiskt känt att nä nu går jag vidare och pratade gravidprat i en annan tråd. Så var det när jag plussade 2009 Med pergon, vi hoppade direkt in i en skapad grupp MEN höll oss kvar i den gamla, pepprade och stöttade alla som faktiskt tillslut Fick sina plus och bebisar.

Så himla tråkigt detta blev, varför liksom?

• Förväntansfull0406

Nä blingbling, du är helt rätt på det faktiskt. Tråden är till för ALLA men det pratas inte om annat än just att kämpa och längta. Så stanna kvar!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.