• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • MoM11

Jag fick rejäl halsbränna dagen efter sista tabletten, fruktansvärt ont, sen har det hängt kvar. Mått illa och varit yr också, flera dagar efter. Så jobbigt! Kände inte alls såhär när jag tog enkelkur. Nån som känt liknande?

• princess77

Måste bara skriva min åsikt i detta om att vara kvar i tråden när man har blivit gravid.
    Jag har full förståelse att man inte vill höra om andras grav symtomer och krämpor när man fortfarande kämpar.
    Vi har alla här svårt att bli gravida och ni som nu äntligen har blivit gravida vet hur jobbigt det var att höra gravid snack innan ni var det själva
    Av respekt så tycker jag givetvis att ni får vara kvar men lämna gravidsnacket till en annan tråd.
    Jag har efter många års kämpande en underbar son på 2 år men kämpar nu efter ett syskon till honom.
    Jag hoppas att vi alla ses i gravidtråden snart

• Blingbling
    princess77 skrev 2013-07-23 12:00:18 följande:
    Måste bara skriva min åsikt i detta om att vara kvar i tråden när man har blivit gravid. Jag har full förståelse att man inte vill höra om andras grav symtomer och krämpor när man fortfarande kämpar. Vi har alla här svårt att bli gravida och ni som nu äntligen har blivit gravida vet hur jobbigt det var att höra gravid snack innan ni var det själva Av respekt så tycker jag givetvis att ni får vara kvar men lämna gravidsnacket till en annan tråd. Jag har efter många års kämpande en underbar son på 2 år men kämpar nu efter ett syskon till honom. Jag hoppas att vi alla ses i gravidtråden snart

• Förväntansfull0406

Herregud...... Jag är gravid, jag fattar INGENTING. Hade helt glömt ens att jag skulle ha mens idag... Har druckit rökt, tog Ipren under äl och ja.... Verkligen inte tänkt!!! Jag är såååå jävla glad men hur berättar jag detta för min sambo liksom?? Han ville ju vänta

• princess77

Haha! Underbart förväntansfull :)
    När man minst anar det så!!
    När jag blev gravid för 3 år sedan hann jag gå till vecka 7-8 innan polletten föll ner.
    Lycka till nu!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.