• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Sultanol

I början av en graviditet är det inte farligt att dricka då barnet livnär sig på eget sätt och inte på det mamman dricker/äter!
    Och även om det inte är bevisat så tror jag på uttrycket att när man slutar försöka eller ger upp så blir man gravid! Det blev jag! Och det hjälper absolut inte att bli bitter på andra, det kan du hålla till din blogg och skriva punkter där istället!!!!!!

• Sultanol

Ja!! Förstår att Trina är bitter det har vi ju alla vart.. Men nu gick det lite över gränsen!

• Poison82

Fast jag blir också tokig och har lust att drämma till vareviga människa med en stekpanna när dom säger "sluta tänka på det"
    Jag menar hur fan ska jag kunna sluta tänka på det?? Jag vill detta mer än något annat och jag kan inte koppla bort det, jag äger ingen avstängningsknapp. Och ännu värre när folk som är eller har varit i min sits säger det

• Förväntansfull0406

Jag vet!!! Jag vet exakt hur det kändes. Jag var där igår...... Att se magar överallt. Min sambos systerdotter ska föda vilken dag som helst, fy faaaaan vad ont det gjort. Jag har sagt och gjort saker i förtvivlan under denna tiden vi har försökt. Men jag har ventilerat det med er här, inte tagit ut min ilska på er, utan kunnat glädjas med de som plussat. Det är ju därför vi är här!! Vi ville alla samma sak eller?? Då fåran också räkna med att andra blir gravida. Vissa saker känns inte helt ok.

• princess77

Bitterhet kommer man inte långt med här i livet.
    Och som du förstår Trina så behöver jag inte "Google" någonting angående vad som är bra eller dåligt för fertiliteten...
    Efter 5.5 års kämpande,utredningar,Ivf och missfall så har jag stenkoll på det det kan jag lova dig!
    Och nej,alkohol dom två första veckorna i graviditeten påverkar inte fostret i normal mängd då det livnär sig på gulekroppen och inte är beroende av din näring än.

• Förväntansfull0406

Skulle ALDRIG säga, "slappna av, sluta tänk" det är ett jävla bullshit.

Däremot, sluta inte att leva!!! Unna er saker ni tycker om. Även om det innebär redbull, cola light, ett glas rött. Om man inte överkonsumerar detta i det extrema så påverkar det egentligen inte. (Detta sa min fert läkare dessutom till mig)

• princess77

Slappna av är den dummaste kommentaren man kan ge någon som försöker.Har hört den tusen gånger och blir fortfarande lika irriterad!!
    Nej,mina dumma pco äggstockar släpper inte mer ägg för att jag börjar med yoga!!
    Men medans man kämpar måste man få släppa loss och leva lite ibland också annars blir man galen tror jag...eller väldigt bitter.

• Poison82

Klart och jag gläds för er skull också. Avskyr andra kämpar trådar där folk kommer in några dagar innan bim och dom har försökt en månad och är så oroliga att dom aldrig ska lyckas och sen några dagar efter så är människan gravid. DET känns som ett hån.
    Och det är ren och skär avundsjuka, ironiskt dock eftersom jag själv blev omplanterat gravid hux flux med första och gravid direkt igen efter spiraluttag (det som dock sluta med mf)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.