• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Blingbling
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-19 22:44:34 följande:
    Nä blingbling, du är helt rätt på det faktiskt. Tråden är till för ALLA men det pratas inte om annat än just att kämpa och längta. Så stanna kvar!!

Nädå, så lätt blir ni inte av med mig här inne inte, gott att känna att det finns fler som sitter i samma "Pergo-båt" som en själv
  • Lilla Me

Jag har inte velat lägga mig i diskussionen om huruvida vi som fått pluss får stanna eller ej. Jag tycker det här känns jättetråkigt då vi faktiskt också kämpat, gråtit och gått igenom det ni andra just nu är mitt uppe i. Jag är nu i vecka nio och känner dagligen en enorm oro och stress och hoppas så innerligt att allt ska gå bra. Detta är ju en del i processen med pergotime, det slutar ju inte vid pluss på stickan. De tjejer som varit med här under en lite längre tid är de som stöttat å peppat mig och jag känner en trygghet i denna tråd och vill kunna skriva med tjejerna som funnits där när det varit svårt att prata med sin omgivning.

Förväntansfull: du om någon vet väl också att det är skönt att skriva om sådant som eg verkligen inte hör till ämnet?

Tjejer med pluss: vill ni starta en anna tråd istället då? Jag vill så gärna fortsatt känna ert stöd ( är inne och läser varje dag även om jag inte alltid skriver )

• trina

Jag håller med till viss del. Jag vill inte sitta här och läsa om ert gravidsnack, men ni behöver inte lämna tråden för det.

Sen hoppas jag att jag kan få stanna kvar även jag har gått vidare till sprutor :)

• Sultanol

Lilla me- ja vi kan starta en egen tråd :) någon med dator som kan fixa det? Jag använder mobilen!!

Läser också varje dag här!!

• Lilla Me
    Sultanol skrev 2013-07-20 11:01:33 följande:
    Lilla me- ja vi kan starta en egen tråd :) någon med dator som kan fixa det? Jag använder mobilen!!

Läser också varje dag här!!

Jag använder också mobilen, har inte tillgång till dator förrän om ca 2 veckor igen, är på lite semester
  • Poison82

Har ni alla fått försenad ägglossning av pergotime? Hoppas jag med får det, inte haft sex på en vecka då jag varit bortrest och ska enligt uträkning ha ägglossning idag. Känner dock ingenting. Vill ju gärna hinna ha sex några ggr så mannens simmare är vakna

• Lilla Me
    Sultanol skrev 2013-07-20 12:41:07 följande:
    Okej!! Ska se vad jag kan ordna ikväll efter jobbet då!! :)

Toppen
  • Förväntansfull0406

Och jag poängterade verkligen att alla mer än gärna får hänga kvar ( känner mig som fan själv ju. Det var faktiskt inte alls så jag menade och jag har skrivit det flera gånger.

Ja jag har också skrivit om saker om inte DIREKT har med pergo att göra, men jag har skrivet om livet i allmänhet, men det mesta har ju med pergon att göra faktiskt. Och vi försöker fortf bli gravida fast inte med pergo just nu. Skulle jag däremot bli gravid hade jag nog skapat en ny tråd men ändå hängt kvar här och peppat och stöttat. Och jag vet att ni kämpat lika hårt som många här gör!! Ni vet exakt hur det känns och har lyckats. Har aldrig skrivit något annat och hoppas att alla ni som plussat faktiskt tänker om och förstår hur jag menade från början, och stannar kvar! Alla är välkomna.

• Poison82

Helvetes jävla skit vad ont jag har nere vid äggstocks regionen. Är det såhär det kan kännas vid ägglossning efter pergotime. Som en mensvärk från djävulen!!
    Och vi som bara hunnit ha sex en gång (igår). Får väl försöka förföra honom idag då . Blir ju jävligt lätt när man har ont så msn ligger dubbelvikt

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.