• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Du får vara hur bitter du vill Trina men samtidigt gör du dig en otjänst tror jag.
    Jag tror att du har större chans att lyckas om du försöker vara positivt inställd samtidigt som du avstår från rökning och alkohol.
    Jag säger bara av erfarenhet att det kan ta tid och 5 år utan att ens ta en glas vin vid festliga tillfällen hade inte jag fixat ;)
    Passa på och lev lite under tiden,livet är för kort!

• Förväntansfull0406

Har jag inte gjort heller trina, så då har vi löst detta problemet. Har inte rökt eller druckit under den tiden som gick då vi försökte. Denna månaden försökte vi inte! Jag var på festival i Norrköping och drack två cider där. Under mens dessutom så,.... Mig kan du inte ge dåligt samvete!

• Poison82

Jag blir så trött. Vi var ju och tog prover, fick pergo och sambon gjorde sperma prov och nu försöker jag ta redo på hur det ligger till med oss. Får veta att doktorn är på semester till den 20/8 så innan dess kan vi glömma några besked

• princess77

Segt med läkare under semester tider.Denna månaden äter jag tredje dubbelkuren men utan kontroller då läkaren har semester till 26 juli och då är jag redan på dag 18..
    Kör ÄL tester och än så länge har jag inte fått nått utslag.Denna gången kör vi alla dagar mellan 10-20 för säkerhets skull :()

• Poison82

Efter smärtan från i måndags har det varit lugnt. Bara när jag sträcker mig så får jag känningar nere där jag tror äggstockarna sitter. Vet ni vad det kan bero på?
    Har en himla massa flytningar, hade ni också det? Tror ni att ägglossning skedde i måndags då jag hade så ont eller kan det lika gärna ske senare?

• Förväntansfull0406

Det låter onekligen som att du har haft äl, det kan göra vansinnigt ont när man tar pergo. äggstockarna svullnar vid äl och det är det som känns i sidorna.

• Poison82

Vansinnigt ont är nog att ta i men det gjorde ont i alla fall och sen dess har jag inte haft den smärtan alls. Så du tror att min ägglossning skedde i måndags? Eller den sker lite innan eller efter det gör ont? Är så kass på sånt här. Men tycker nog flytningarna påminner om de som kommer efter ägglossningen. Fast nu är det rikligt, blir blöt i trosorna som det rinner, något jobbigt :-/

• Förväntansfull0406

Mmmmm skitjobbigt. Men när du haft äl exakt vet du bara när mens eller plus dyker upp. Tyvärr så är det väldigt svårt att säga om smärtan berodde på äl. Men det skulle absolut kunna vara så.

• trina

Den som säger att man pausar sitt liv för att man slutar dricka alkohol medan man försöker skaffa barn behöver kanske se över sitt förhållande till alkohol ;)

Och bara för att man är positiv till allt så betyder inte det att man lyckas. Jag bryter inte ihop ännu, utan sprider min bitterhet i små doser över dagen, haha.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.