• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-23 15:10:36 följande:
    Det var ett missfall. Magkänslan stämmer alltid. Nu blöder jag massor och har ont i magen :( har gråtit konstant hela morgonen. Hur mycket ska en människa klara av? Kommer det någonsin vara vår tur? Nu känns allt hopplöst iaf. Jävla skitvärld.
    Jag är så ledsen, vet att det inte tröstar något men mina tankar finns hos dig idag!! Usch så hemskt!! :( 

Ibland känns allt bara så hopplöst, varför ska vi aldrig kunna få glädjas åt ett positivt test och sedan se magen växt, när är det vår tur??!! Vi får stötta varandra och kämpa på så tror jag ändå att någon dag är det vår tur!  
  • Wile

Mael massa kramar o styrka till dig! Vet vad du går igenom det är skit tufft!!! Vi finns här för dig och varandra! Snart är det vår tur!!!

• Mael

Tack för alla stöttande ord. Det hjälper mer än ni tror. Jag måste bara försöka tänka att det inte är kört för oss. Vilket är svårt nu. Jag vet ju att många som fått flera missfall tillslut föder sitt barn. Så det är väl det jag måste tänka på. Men det känns så jävla jobbigt när det tog sån tid att bli gravid efter första missfallet :/.

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-23 17:57:03 följande:
    Tack för alla stöttande ord. Det hjälper mer än ni tror. Jag måste bara försöka tänka att det inte är kört för oss. Vilket är svårt nu. Jag vet ju att många som fått flera missfall tillslut föder sitt barn. Så det är väl det jag måste tänka på. Men det känns så jävla jobbigt när det tog sån tid att bli gravid efter första missfallet :/.
    Usch förstår att det känns hopplöst nu men det kommer blir er tur snart!! Det är jag säker på! 

Men vad händer nu? Hur ska ni gå vidare? Blir det paus ett tag nu? 
  • Mael

Ja det känns verkligen hopplöst :( ena stunden har jag total panik och tänker katastroftankar. Att det måste vara något fel och att vi aldrig kommer lyckas. Ibland lugnar jag mig och tänker på alla som lyckats trots flera missfall. Jag ska ringa min läkare imorgon och tala om att det blev ett missfall. Antar att jag vid nästa mens får fortsätta med pergotime. Gravid kan jag ju bli iaf.

• LillaJagMaria

Usch så hemskt att du ska behöva gå igenom det här! :( 

Men tror du ska försöka se det så att du kan ju bli gravid så då kommer du garanterat blir det igen! 

• Mael

Ja jag ska försöka ta mig upp ur detta mörker. Hoppas på att det inte tar ett år tills vi lyckas igen. Går verkligen hos rätt gynekolog iaf för hon är känd att hjälpa par som får upprepade missfall och som har svårt att bli med barn.

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-24 15:29:22 följande:
    Ja jag ska försöka ta mig upp ur detta mörker. Hoppas på att det inte tar ett år tills vi lyckas igen. Går verkligen hos rätt gynekolog iaf för hon är känd att hjälpa par som får upprepade missfall och som har svårt att bli med barn.
    Va skönt ändå att ni har en sådan bra läkare! Är värt så mycket när man har någon man känner förtroende för. Man vill ju absolut inte lägga tid och kraft på att kämpa med att få rätt hjälp från sin läkare utan det ska ju helt bara funka!
  • Wile

Mael håller med föregående skrivare! Skönt med bra läkare!! Har jag med hon hjälper oss med jätte mycket!! I villig att prova olika saker för att det ska gå!
    Imorgon är det pergotime debut för mig! Är skitnervös! Tänk om man får alla dom där hemska biverkningarna det står om! Tänk om cykeln blir helrubbad.. Kommer hjälpa oss el inte.. Mycket som snurrar i huvet..

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.