• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • funderaren

Har också börjat med Pergo. Kände inga som helst biverkningar. Min gyn sa att det är ovanligt att man blir gravid första gången. Fick börja med det eftersom det verkar som att jag inte har ngn ÄL (har tagit blodprov) och korta cykler.

Det känns som det är långt kvar. Ska snart på vul. Har inte haft problem med äggblåsor (de har varit stora) utan ÄL :(

• many87

Elmsson
    ja vi hade turen att de gick på första försöket... hoppas på att turen är på vår sida denna gång..
    skönt att du klara dig utan svettnignar inatt, jag trodde jag skulle krivera mitt i natten... blev inte många timmars sömn inatt... men men..
    jag går inte heller på vul nu när jag tar enkel dos, men när jag nästa månad ska börja med dubbeldos kommer jag få gå på vul...

igloo: vad skönt de låter med semester. hoppas ni får en härlig semester :)

funderaren: tiden känns som att de gr extra långsamt nä man väntar in äl efter tabletterna å sen väntan efter bim... hoppas de går bra när du ska på vul 

• Mael
    many87 skrev 2013-03-24 14:54:43 följande:
    Elmsson

ja vi hade turen att de gick på första försöket... hoppas på att turen är på vår sida denna gång..

skönt att du klara dig utan svettnignar inatt, jag trodde jag skulle krivera mitt i natten... blev inte många timmars sömn inatt... men men..

jag går inte heller på vul nu när jag tar enkel dos, men när jag nästa månad ska börja med dubbeldos kommer jag få gå på vul...

igloo: vad skönt de låter med semester. hoppas ni får en härlig semester :)

funderaren: tiden känns som att de gr extra långsamt nä man väntar in äl efter tabletterna å sen väntan efter bim... hoppas de går bra när du ska på vul 

va skönt! jag håller tummarna :)

inatt svettades jag som en gris igen :/. Usch. Blir även bara stressad av ägglossningstesten. Det var starkare första dagen jag började testa och nu syns ingenting. Men jag har inte känt av någon ägglossning och om den redan hade varit när jag började testa så är den alldeles för tidig. Vet inte alls. Får väl fortsätta testa några dagar och se om det blir någon stegring.
  • many87

Jobbigt :(
    Förstår att du blir stressad över testen.. Jag gillar inte att testa. Vi testar inte utan kör bara de dagar vi "ska" enligt läkarens ordination.. Känns fullt tillräckligt att ha X i kalendern om sex.. Fast sambon brukar skoja om att han har de bra som vet vilka dagar vi ska mysa på..
    Fast jag tycker då inte de är så kul å behöva mysa alla gånger på beställning.. Men vad e man inte för att få bebis..

• Mael
    many87 skrev 2013-03-25 21:15:47 följande:
    Jobbigt :(

Förstår att du blir stressad över testen.. Jag gillar inte att testa. Vi testar inte utan kör bara de dagar vi "ska" enligt läkarens ordination.. Känns fullt tillräckligt att ha X i kalendern om sex.. Fast sambon brukar skoja om att han har de bra som vet vilka dagar vi ska mysa på..

Fast jag tycker då inte de är så kul å behöva mysa alla gånger på beställning.. Men vad e man inte för att få bebis..

nä jag gillar inte heller det. Men läkaren ville att jag skulle testa en månad nu när jag ätit pergotime. Nästa månad ska hon kolla med vul för att se när det är dags för ägglossning. Nä sex på beställning är inte det roligaste. Speciellt inte när man hållt på ett bra tag :/.
  • Elisie

Hej på er! 

Har gått igenom utrednings karusellen för andra gången nu. Gjorde den för ett antal år sen med min fördetta.
    De behandlingarna med pergo och sprutor resulterade inte i något barn, tror nu i efterhand att de berode mycket på att vi inte hade de bra jag och mitt ex, tyvärr såg jag de inte då.

Nu är jag igång igen tillsammans med min sambo.

Avslutade första pergo kuren den 18 mars.. har med idag varit på 2 UL, äggblåsorna hde inte växt sig nå sen första UL, de var på 9 mm... :( enl min läkare kunde de inte bli något av dem då de var för små.

Så nu ska jag få ta bara provera, och börja typ nu i dagarna för att få en blödning och sen ska jag spola äggledarna den 22 april.

Kom hem så lessen och besviken att de inte ens växt sig till rätt stl, har gråtit en skvätt och skällt på ? någon här för mig själv då sambon är på jobbet. 
    Tycker de är skit jobbigt, orättvist och allt, att de bara inte ska kunna bli en "oups" jag blev visst gravid som de blir för många andra.
    Vet att de är många därute som har problem som jag men jo jag tycker de är jätte orättvist för mig och alla andra som kämpar. Man går ju och vet ingenting hur de kommer gå och när de kommer gå osv.

Förlåt om jag kommer in här och är deppig och tråkig men tänkte att ni kanske förstår hur jag känner!?

Efter spolningen ska jag få dubbelkur pergo.. ska köra pergo i ett halvår om de inte funkar så sa läkaren att man kunde ju ta sprutor och fortfarande testa själva hemma eller ivf, och de var ju de mest effektivaste sättet..                    

• many87
    Elisie skrev 2013-03-26 16:26:18 följande:

Hej på er! 

Har gått igenom utrednings karusellen för andra gången nu. Gjorde den för ett antal år sen med min fördetta.
    De behandlingarna med pergo och sprutor resulterade inte i något barn, tror nu i efterhand att de berode mycket på att vi inte hade de bra jag och mitt ex, tyvärr såg jag de inte då.

Avslutade första pergo kuren den 18 mars.. har med idag varit på 2 UL, äggblåsorna hde inte växt sig nå sen första UL, de var på 9 mm... :( enl min läkare kunde de inte bli något av dem då de var för små.

Så nu ska jag få ta bara provera, och börja typ nu i dagarna för att få en blödning och sen ska jag spola äggledarna den 22 april.

Kom hem så lessen och besviken att de inte ens växt sig till rätt stl, har gråtit en skvätt och skällt på ? någon här för mig själv då sambon är på jobbet. 
    Tycker de är skit jobbigt, orättvist och allt, att de bara inte ska kunna bli en "oups" jag blev visst gravid som de blir för många andra.
    Vet att de är många därute som har problem som jag men jo jag tycker de är jätte orättvist för mig och alla andra som kämpar. Man går ju och vet ingenting hur de kommer gå och när de kommer gå osv.

Förlåt om jag kommer in här och är deppig och tråkig men tänkte att ni kanske förstår hur jag känner!?

Efter spolningen ska jag få dubbelkur pergo.. ska köra pergo i ett halvår om de inte funkar så sa läkaren att man kunde ju ta sprutor och fortfarande testa själva hemma eller ivf, och de var ju de mest effektivaste sättet..                    

Jag håller helt med dig att de är orättvist med alla som "råkar" bli gravida både en å två å tre gånger....

klart du får vara arg å ledsen... de får man vara å man måste få bryta ihop lite för att sen resa sig å känna sig lite starkare å lite mer posetiv.. iaf så känner jag...

hoppas de hjälper att spola äggledarna...

lycka till...
    hoppas du fått stöd å fått prata av dig med din sambo 
  • MonAmie

Jag började oxå med Pergo denna månad. Tog sista i lördags, har inte haft några biverkningar och när jag var på UL igår så fanns där en äggblåsa på 10mm, så det känns som det inte kommer bli äl ändå denna månad... :(

• Mael
    Elisie skrev 2013-03-26 16:26:18 följande:
    Hej på er! 

Hej. Man får vara arg och ledsen och rätt utsagt förbannad. Det är jag varje gång jag får min mens. Tycker det är orättvist och tänker att det aldrig någonsin kommer bli min tur att få uppleva det där. Jag bryter ihop men sedan efter några dagar känns det bättre igen.

Det är väl bra att ha en tråd där man får säga exakt vad man vill :)
  • Igloo

Tycker även jag att man har all rätt att vara förbannad och besviken men förhoppningsvis leder allt till något gott. Lite svårt att tänka så i vissa stunder förstår jag mycket väl...

Jag är rädd inför att prova pergotime, tänk om det inte det fungerar, ja då blir det nästa steg sprutor men det jag är rädd för är alla känslor av misslyckanden, nu innan lever man ju på hoppet och vet inte hur det går när jag börjar käka pergotime, kan bara tiden utvisa...men denna ovisshet, ska det hjälpa eller inte hjälpa det kan man bli galen av.

Glad Påsk på er! Imorgon åker jag till Turkiet på ett litet träningsläger och sen när jag är tillbaka om en vecka så börjar den riktiga utmaningen att försöka få igång ägglossningen, känns som lite hatkärlek nästan :)

Ta hand om er

Påskkramar!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.