• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    botha skrev 2013-05-06 19:29:35 följande:
    Testade när jag kom hem.. ingen mens och inte heller ngt plus. Ska ringa dem imorgon!
    :( Men det kan ju vara för tidigt också....men ring och prata med läkaren så får man se vad som händer....tyvärr är det ju väldigt mycket väntan för oss mest hela tiden :(

Jag slutade med mina p-piller i januari 2012....tiden går grymt fort och det är ju skönt på ett sätt också....hoppas vi alla inte behöver vänta så länge till :)  
  • mylady

Har nu ätit mina pergotabletter och snart väntar Äl. Eller iaf tid för att mysa till det lite extra.

Har tursamt nog sluppit en massa biverkningar. Värmesvallningar är väl det enda. Sjukt jobbigt är just det dock. Brukar va rätt frusen dagtid men nu kan jag helt plötsligt bli supervarm för att snabbt återgå till det normala. Svårt att klä sig. Men vad gör man inte.

En annan grej är att jag typ knappt blir hungrig. Nån annan som haft så kan det va en biverkning? Jag kan gå nästan en hel dag med bara frukost o känna att jag inte behöver äta. Mycket konstigt!
    Försöker såklart äta ändå vid lunch o middag men svårt när man inte känner sig hungrig

• botha

Har precis avslutat mitt samtal med kvinnokliniken och de sa att jag ska avvakta denna veckan och om jag inte plussat eller fått min mens ( som jag borde få efter att jag har ätit pergotim) så skulle jag ringa dem på måndag och då får jag äta en kur provera igen och sen börja på pergotime :/
    De sa även att gravtesterna idag är så känsliga och hon tycker att jag borde plussat om jag var gravid men tyckte jag skulle testa igen om ngn dag...
    fortfarande ont i brösten och nere i ländryggen :( 

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-05-07 10:46:05 följande:
    Har nu ätit mina pergotabletter och snart väntar Äl. Eller iaf tid för att mysa till det lite extra.

Har tursamt nog sluppit en massa biverkningar. Värmesvallningar är väl det enda. Sjukt jobbigt är just det dock. Brukar va rätt frusen dagtid men nu kan jag helt plötsligt bli supervarm för att snabbt återgå till det normala. Svårt att klä sig. Men vad gör man inte.

En annan grej är att jag typ knappt blir hungrig. Nån annan som haft så kan det va en biverkning? Jag kan gå nästan en hel dag med bara frukost o känna att jag inte behöver äta. Mycket konstigt!
    Försöker såklart äta ändå vid lunch o middag men svårt när man inte känner sig hungrig
    Va skönt att du sluppit massa biverkningar! :) Jag har också klarat mig bra förutom de där värmesvallningar som du också fått....som tur är går de över så fort man tagit den sista tabletten :) 

Nej just den biverkningen du haft att du inte känt någon hunger har inte jag märkt av, är ungefär så hungrig som jag brukar vara.... :) 

Hoppas du får ÄL snart nu då! Ska du testa med stickor?
    botha skrev 2013-05-07 10:47:21 följande:
    Har precis avslutat mitt samtal med kvinnokliniken och de sa att jag ska avvakta denna veckan och om jag inte plussat eller fått min mens ( som jag borde få efter att jag har ätit pergotim) så skulle jag ringa dem på måndag och då får jag äta en kur provera igen och sen börja på pergotime :/
    De sa även att gravtesterna idag är så känsliga och hon tycker att jag borde plussat om jag var gravid men tyckte jag skulle testa igen om ngn dag...
    fortfarande ont i brösten och nere i ländryggen :( 
    Okej jobbigt att vänta som sagt men skönt ändå att du i alla fall får hjälp nästa vecka om inget hänt! 

• mylady

Lillajagmaria:
    Jag testar inte med stickor vill skippa den stressen. Så vi kör dag 12-19 minst varann dag som dom sa åt oss. Fast vi kör typ varann dag resten av månaden också

För mig har inte värmesvallningarna slutat. Blivit mindre men inte slutat. O inte börjat bli normalt hungrig än heller

• Wile

Mylady jag hade inte heller nån aptit! O i vanliga fall är jag jätte beroende av att äta ofta för att må bra.. Kunde äta jätte lite dom dagarna jag tog pergo men det har gått tillbax till det normala igen!
    Förstår oxå din känsla av stress med tester! Vi körde på det ett tag under höst o vinter eftersom min cykel va så oregelbunden efter sista mf.. Men sen hoppa vi det fler månader kändes skönt!
    Men denna cykel så testa vi igen även fast med facit i hand hade jag ju verkligen inte behövt det med tanke på hur ont jag hade vid äl!

Botha finns ju dom som är låghormonare o inte plussar förrän lite senare.. Håller fortfarande tummar o tår för din skull!

Mael hur går det för dej? Närmar du dig äl igen? Ska du köra ältester?

• trina

Jag äter provera nu för att köra igång med dubbelkur av Pergotime. För två dagar sen så fick jag träningsvärk i magmusklerna. Trodde det skulle försvinna men igår började smärtan förändras. Idag känns det som att det sitter bakom musklerna och jag gick hela dagen utan att äta! Jag var inte hungrig för jag har ont i magen. Och det är liksom att jag känner mig uppblåst... Men äta bör man...

• Mael

Hej tjejer. Idag ringde jag en annan läkare. Tyckte det var lite märkligt att den nuvarande inte kollat blodprov på mig för att se hormonnivåerna och så. Och att en till tittar på mig skadar ju absolut inte. Så den 23e ska vi dit. Jag borde ha ägglossning snart men tänker inte köra med stickor. Jag orkar faktiskt inte det den här månaden. Har varit så mycket nu på slutet. Vi slappnar av och tänker på annat innan vi vet hur vi ska fortsätta. Känns skönt att få en ordentlig utredning iaf. Hur känns magen för dig Wile? Håller tummarna för att ni lyckas nu :) och ni andra med!!

• Wile

Mael skönt att du får ett till utlåtande! O iom det kanske mer el annan hjälp..
    Magen är bra nu! Har haft väldigt ömma bröst och molvärk mellan äl o bim senaste typ halv året men inte denna gång! Tar det som ett bra tecken;) för det har jag aldrig haft förut o när min kropp är som den va förut tolkar jag det som bra! För när den funka bra så blev jag ju relativt lätt gravid alla tre gångerna. Så hoppas verkligen på denna gång:)

• botha

Idag kom den tråkiga dagen. precis innan jobbet så kom mensen :( Grät lite innan men det är bara att forts kämpa

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.