• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael

MonAmie: hur går det? Enligt min ägglossningskalender skulle jag ha haft ägglossning i tisdag men idag börjar jag se en stegring på stickorna och jag har rätt så ont i magen. Brukar inte ha det annars så jag antar att det är pergotime som gjort sitt. Bara hålla tummarna.

Igloo: hoppas du får det härligt i utlandet :)

• botha

Hejsan! Är ny på fl men undrar om man kan hänga med i denna tråden. Har själv problem med graviditet och har börjat med pergotime idag. Har pco sedan många år tillbaka och har ingen egen menstration eller äl. Detta känns jobbigt och jag håller verkligen med Igloo om känslan man har...

Just nu kan jag inte sluta se gravida kvinnor och det känns som om alla runt omkring en ska har sitt första eller andra barn. Många frågar ska inte du ha barn snart och man vill inte blotta sig själv för att berätta hela ens historia för att alla sedan ska tycka synd om mig/oss. Håller tummarna att detta fungerar och jag ska vara beredd att det kanske inte fungerar första gången.. 

• Filippa85

Hej!

Jag slutade med preventivmedel i somras och insåg då att jag har PCOS och att jag alltid har haft utan att tänka på det, min sambo har reumatism och gör uppehåll med sina starka mediciner så därför gick jag till en gynekolog i januari. Hon tyckte att vi skulle påbörja en utredning men på vårt första möte i slutet av mars upptäcktes det att jag var gravid, tyvärr resulterade detta i MA i vecka 7. Nu vill jag bara se framåt och vill börja med Pergotime, stötte ni på motstånd att få det utskrivet? Jag kan ju uppenbarligen bli gravid men det är så jobbigt med oregelbunden cyckel och aldrig veta när det är dags för ÄL eller BIM.

• Mael
    botha skrev 2013-04-12 15:00:34 följande:
    Hejsan! Är ny på fl men undrar om man kan hänga med i denna tråden. Har själv problem med graviditet och har börjat med pergotime idag. Har pco sedan många år tillbaka och har ingen egen menstration eller äl. Detta känns jobbigt och jag håller verkligen med Igloo om känslan man har...

Just nu kan jag inte sluta se gravida kvinnor och det känns som om alla runt omkring en ska har sitt första eller andra barn. Många frågar ska inte du ha barn snart och man vill inte blotta sig själv för att berätta hela ens historia för att alla sedan ska tycka synd om mig/oss. Håller tummarna att detta fungerar och jag ska vara beredd att det kanske inte fungerar första gången.. 

Självklart. Välkommen! Hoppas du får må bra under behandlingen. Jag har ju gått igenom en enkelkur men tyvärr så verkar det ha misslyckats för mensen är på g :/. Har ingen större lust att äta det igen. Me bryt ihop och kom igen va? Lite less på besvikelser bara. Och ja, alla är gravida överallt! :(
  • Mael
    Filippa85 skrev 2013-04-12 16:02:05 följande:
    Hej!

Jag slutade med preventivmedel i somras och insåg då att jag har PCOS och att jag alltid har haft utan att tänka på det, min sambo har reumatism och gör uppehåll med sina starka mediciner så därför gick jag till en gynekolog i januari. Hon tyckte att vi skulle påbörja en utredning men på vårt första möte i slutet av mars upptäcktes det att jag var gravid, tyvärr resulterade detta i MA i vecka 7. Nu vill jag bara se framåt och vill börja med Pergotime, stötte ni på motstånd att få det utskrivet? Jag kan ju uppenbarligen bli gravid men det är så jobbigt med oregelbunden cyckel och aldrig veta när det är dags för ÄL eller BIM.

välkommen! Jag blev först behandlad för bakterier där nere och när vi var på återbesök och fick veta att allt var borta så fick jag pergotime direkt. För att stärka min egen ägglossning. Så för oss var det inga problem.
  • Filippa85
    Mael skrev 2013-04-13 23:05:28 följande:

välkommen! Jag blev först behandlad för bakterier där nere och när vi var på återbesök och fick veta att allt var borta så fick jag pergotime direkt. För att stärka min egen ägglossning. Så för oss var det inga problem.

Hej! Tack, jag var hos min gynekolog igår igen och hon vill vänta två veckor till innan jag får hjälp med att få ut MA, det är självklart bäst att låta naturen ha sin gång men nu känner jag att jag vill ha hjälp att få ut det. Vi diskuterade Pergotime men hon var lite tveksam och säger precis som alla att jag är ung och har livet framför mig (Jag fyller 28 i juni). Jag förstår henne men det är samtidigt jobbigt att aldrig veta om och när jag har ÄL. Hon sa därför att vi kan börja med Pergotime efter sommaren. Jag har en ny tid om två veckor för att diskutera fortsatt behandling av MA, men då vill jag också få en tid i september för forsatt utredning och behandling av Pergotime.
  • LillaJagMaria

Hej på er!

Jag äter också Pergotime då jag har PCO så jag får bara spontan ÄL några gånger om året. Lite svårt att föröka tajma att bli gravid då. Jag har ätit en enkelkur pergo som inte gav någon ÄL, har efter det ätit två dubbelkurer och de har gett ÄL men inget plus på stickan än.....

Imorgon börjar jag med kur nummer fyra, en dubbelkur igen. Hoppas verkligen det ger resultat denna gång!! :) 

Hänger på lite andra trådar här på Familjeliv och undrar nu om det är okej att jag hänger med på er lite tråd också? 

• Mael
    Filippa85 skrev 2013-04-16 11:55:52 följande:
    Hej! Tack, jag var hos min gynekolog igår igen och hon vill vänta två veckor till innan jag får hjälp med att få ut MA, det är självklart bäst att låta naturen ha sin gång men nu känner jag att jag vill ha hjälp att få ut det. Vi diskuterade Pergotime men hon var lite tveksam och säger precis som alla att jag är ung och har livet framför mig (Jag fyller 28 i juni). Jag förstår henne men det är samtidigt jobbigt att aldrig veta om och när jag har ÄL. Hon sa därför att vi kan börja med Pergotime efter sommaren. Jag har en ny tid om två veckor för att diskutera fortsatt behandling av MA, men då vill jag också få en tid i september för forsatt utredning och behandling av Pergotime.

jag vet exakt känslan att man vill ha bort det på en gång. Jag åkte in på sjukhuset i v 9 och då upptäcktes mitt MA. Har hänt i vecka 5-6 ungefär. Jag blev sövd redan samma kväll. Kanske inte det bästa men jag ville verkligen bara ha det gjort. Jag fyller 27 i år. Tycker iofs att min gynekolog var rätt snabb med pergotime eftersom jag har ägglossning och regelbunden mens. Men men. Allt som kan hjälpa! Trodde att mensen var på väg i torsdags. Fick en rosa flytning. Men sedan dess är det som bortblåst. Skulle ha mens i helgen. Känner mig dock inte ett dugg gravid så jag misstänker att det är pergotime som spökar bara. Antar att kroppen kan bete sig lite märkligt. :(. Får väl göra ett test till helgen om den fortfarande inte kommit.

LillaJagMaria: självklart är du välkommen här också :) roligare med flera bara!
  • mylady

Här vill jag hoppa in. Vi är i april visserligen men känner mig välkommen ändå :)

Vi har inte börjat men precis fått utskrivet o väntar bara på mensen för att börja pergo

• Mael
    mylady skrev 2013-04-17 18:51:54 följande:
    Här vill jag hoppa in. Vi är i april visserligen men känner mig välkommen ändå :)

Vi har inte börjat men precis fått utskrivet o väntar bara på mensen för att börja pergo

Självklart är du välkommen. Av vilken anledning har du fått pergotime?
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.