Filippa85 skrev 2013-04-16 11:55:52 följande:
Hej! Tack, jag var hos min gynekolog igår igen och hon vill vänta två veckor till innan jag får hjälp med att få ut MA, det är självklart bäst att låta naturen ha sin gång men nu känner jag att jag vill ha hjälp att få ut det. Vi diskuterade Pergotime men hon var lite tveksam och säger precis som alla att jag är ung och har livet framför mig (Jag fyller 28 i juni). Jag förstår henne men det är samtidigt jobbigt att aldrig veta om och när jag har ÄL. Hon sa därför att vi kan börja med Pergotime efter sommaren. Jag har en ny tid om två veckor för att diskutera fortsatt behandling av MA, men då vill jag också få en tid i september för forsatt utredning och behandling av Pergotime.
jag vet exakt känslan att man vill ha bort det på en gång. Jag åkte in på sjukhuset i v 9 och då upptäcktes mitt MA. Har hänt i vecka 5-6 ungefär. Jag blev sövd redan samma kväll. Kanske inte det bästa men jag ville verkligen bara ha det gjort. Jag fyller 27 i år. Tycker iofs att min gynekolog var rätt snabb med pergotime eftersom jag har ägglossning och regelbunden mens. Men men. Allt som kan hjälpa! Trodde att mensen var på väg i torsdags. Fick en rosa flytning. Men sedan dess är det som bortblåst. Skulle ha mens i helgen. Känner mig dock inte ett dugg gravid så jag misstänker att det är pergotime som spökar bara. Antar att kroppen kan bete sig lite märkligt. :(. Får väl göra ett test till helgen om den fortfarande inte kommit.
LillaJagMaria: självklart är du välkommen här också :) roligare med flera bara!