• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Wile skrev 2013-04-20 15:51:57 följande:
    Mael grattis! Det ger mig hopp om att det kan gå!:)

Mylady sa dom till dig varför dom inte skulle göra ul? Jag ska inte heller göra det första gången o inget blodprov som du ska heller.. Glömde fråga varför.. Men om det blir en andra omgång skulle dom göra ett ul.

Mael gjorde du ul denna gång?

Tack! Nej. Jag gjorde inget vul. Frågade inte varför heller men tyckte det var märkligt när alla andra verkar göra det. Jag hade riktigt ont vid ägglossningen så jag blev faktiskt lite nervös. Hade ont i ca tre dagar. Hon sa att vid andra kuren skulle hon göra ett vul för att se exakt när jag skulle ha ägglossning.
  • trina

Hej,

Jag tog min första kur för ett par veckor sedan. Har pco och ingen ÄL naturligt. Fick ingen uppföljning fick jag heller... Fick inget utslag på testerna så jag tror inte jag hade äl. Har bim mellan imorgon och nästa söndag. Har inget hänt tills dess så får jag ringa kliniken och be att få ta en ny kur, dubbel denna gång. Med uppföljning!!

• Wile

Här är mensen på intågande så blir pergostarton några dagar.. Spännande känns det o väldigt förhoppningsfull är jag! Hoppas att detta är det som kommer hjälpa oss att bli gravida igen!

• mylady

Spännande wile!

Jag väntar fortfarande på mens.
    Känns som en extra lång väntan denna gång! Sätter stort hopp till pergon nu så det är jobbigt att bara gå o vänta o vänta...

Nu är det väl ändå vår tur :)

• Linnea77

Hej flickor! Hoppas jag också få vara med här. Har ingen egen ägglossning. För 12 år sedan fick jag faktiskt en o blev gravid. Nr 2 kom till efter 2 pergotime kuren. Nu är jag omgift o hoppas på att jag o min make kan få ett gemensamt barn. Började nyss med pergotime den första kuren. Oturligt fick jag inte starta med blödningstabletter utan 3 dagar efter kurens slut fick jag mens, mens har jag kanske 3 gånger per år så det var ju otur att min egna mens kom nu o spökade. Vilket gjorde att denna kuren är helt förstörd. Skall kontakta Gyn imorgon för att se hur vi gå vidare. Om vi skall vänta några veckor o dra igång först med blödningstabletter denna gång!! Drygt är det hela, man undrar varför man inte kan vara normalt skapad som alla andra kvinnor

• botha

Hej tjejer! Tog sista tabl. pergotime i tisdags och var på vul i fredags.. Tänkte att det är min första kur så jag förväntade mig inte mycket. Men visst jag hade ett ägg som var bra och har äl i dagarna :) Är så nervös och hoppas att det går vägen :) Grattis Mael !!

• Mael

Blev nog tyvärr missfall igen för mig :( sitter i väntrummet hos Gyn nu. Så jävla orättvist när vi äntligen får ett plus igen. Hur orkar man?

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-22 11:04:06 följande:
    Blev nog tyvärr missfall igen för mig :( sitter i väntrummet hos Gyn nu. Så jävla orättvist när vi äntligen får ett plus igen. Hur orkar man?
    Nej usch hoppas verkligen inte det är ett mf!!!!

Tänker på dig! 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.