• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria

Va roligt att vår lite grupp här inne ökar :) Välkomna allihop! :) Nu får vi stötta varandra och förhoppningsvis får vi våra efterlängtade små :)

• Wile

Mael Åhh nej!! Hoppas det inte är så!! Kram till dej!

• SaraKarla

Hej

Har BIM till helgen efter en dubbelkur med pergo, pga PCOS. Har ett barn sedan tidigare som blev till med hjälp av pergo. Skulle vara kul att få vara med här och dela med mig av tankar och funderingar.

Någon annan som har BIM snart?   

• Wile

Välkommen SaraKlara!
    Jag börjar min första pergo kur på fredag så hade bim idag.. Spännande känns det men oxå orolig för div biverkningar man läser om.. Hade du några förra gången?

Mael hur har det gått?!

• SaraKarla

Tack Wile! Nej, jag har klarat mig bra från biverkningar har tagit fler än två kurer men det är nu andra kuren som jag ägglossat på. Ägglossar bara när jag kombinerar pergo med metformin!

• Sultanol

Hejsan !! en helt ny värld öppnades när jag kom på iden att söka efter forum där andra människor berättade om sina erfarenheter med pergotime!! Hoppas jag får vara med också och ta del av allt ni skriver! Jag åt min första kur Pergotime 4-9 April! Idag var jag på vårdcentralen å lämnade blodprov för att se om jag haft ägglossning. Så jag väntar på svar från det! Hade f.ö inga biverkningar alls av tabletterna! Så nu är det bara att vänta och hoppas!! eller så ge det ett nytt försök vid nästa mens!! Skrattande 

• Mael

Min läkare gjorde ett vul och kunde se graviditeten fortfarande. Men tyvärr är det för tidigt att se något mer än så. Det är bara att vänta och se med andra ord. Har inte blött så mycket än men känner på mig att det är kört. Jag blir så jävla ledsen. Att det ska vara så svårt. Vi fick ju iaf njuta av plusset en helg. Jag börjar på riktigt ge upp hoppet nu.

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-22 20:18:52 följande:
    Min läkare gjorde ett vul och kunde se graviditeten fortfarande. Men tyvärr är det för tidigt att se något mer än så. Det är bara att vänta och se med andra ord. Har inte blött så mycket än men känner på mig att det är kört. Jag blir så jävla ledsen. Att det ska vara så svårt. Vi fick ju iaf njuta av plusset en helg. Jag börjar på riktigt ge upp hoppet nu.
    Usch va jobbigt att inte veta! :( Hur tidigt kan de se om det är ett mf?

Jag håller i alla fall tummarna för att du får fortsätta vara gravid nu, det är du värd!!! 
  • Mael

Det var ett missfall. Magkänslan stämmer alltid. Nu blöder jag massor och har ont i magen :( har gråtit konstant hela morgonen. Hur mycket ska en människa klara av? Kommer det någonsin vara vår tur? Nu känns allt hopplöst iaf. Jävla skitvärld.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.