• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • botha
    Wile skrev 2013-05-04 10:01:51 följande:
    Mael hur går det för dig? Hur mår du?

Botha testat igen?:) känner du något?

Trina skönt att du verkar ha ett bra gyn! Håller tummarna för att det funkar o att du slipper komma till sprutorna!

Här blev det :) gubbe på ältestet imorse! Två-tre dagar senare än vad jag brukar få i vanliga fall.
    Wile: Har fortfarande ont i mina bröst och förstår inte detta. Allt är så nytt för mig och jag har ingen erfarenhet av att känna hur det känns att ha äl eller pms då jag har pco. Därför funderar man ju på om det är mensen som är på g eller vad. Har inte velat testa igen.. väntar tills imon.

Igår var vi på firmafest och där fick jag reda på att min kollega är gravid i v15. Vill vara glad åt henne men kan inte detta.. känns jobbigt!! Hennes största bekymmer är att hon blev gravid för snabbt och det kommer bli fel med bröllopet.. Kan bara tycka att folk ibland inte tänker på oss som verkligen har det svårt. Som får tempa, testa, åka fram och tillbaka in till sjukhuset för att träffa läkare, som ständigt får gåigenom hårda bakslag och som baravill gråta sig till sömns bara för att vi så gärna vill. Jag vet dock med mig att det är vi som kämpar, det är verkligen vi som vill och verkligen vi som en vacker dag kommer att bli underbara mammor och självklart pappor :)

Kram på er alla och hoppas allt har gått bra i helgen.   
  • Wile

Botha håller tummarna för plus imorgon!!

• LillaJagMaria
    botha - hur gick testet idag? Hoppas på ett plus!!! 

Ja vi får inte tappa hoppet tjejer, vi kommer som Botha med säkerhet bli underbara föräldrar någon gång!! Hoppas det blir snart för oss alla!  
  • botha

Fick hoppa in och jobba extra så jag får testa när jag kommer hem..

• botha

Testade när jag kom hem.. ingen mens och inte heller ngt plus. Ska ringa dem imorgon!

• Wile

Botha Kanske förtidigt?! Vad gör dom annars för visst hade du ingen egen äl o mens?
    Jag hoppas iaf fortfarande på plus!!:)
    Håller med dig om det där med att vi kommer bli fantastiska föräldrar!! Tänk va länge vi väntat o längtar efter dom små!! O va älskade dom kommer bli!:)
    Kunde aldrig föreställa mig att det skulle ta så här lång tid att få en liten! Snart två år sen vi började försöka..
    Inget snack om saken att det var äl här igår iaf! Fy så det kändes!! O idag är det som vanligt! Det är skönt iaf:)
    Ha en bra kväll nu tjejer! Kram på er!

• Mael
    Wile skrev 2013-05-06 20:20:25 följande:
    Botha Kanske förtidigt?! Vad gör dom annars för visst hade du ingen egen äl o mens?

Jag hoppas iaf fortfarande på plus!!:)

Håller med dig om det där med att vi kommer bli fantastiska föräldrar!! Tänk va länge vi väntat o längtar efter dom små!! O va älskade dom kommer bli!:)

Kunde aldrig föreställa mig att det skulle ta så här lång tid att få en liten! Snart två år sen vi började försöka..

Inget snack om saken att det var äl här igår iaf! Fy så det kändes!! O idag är det som vanligt! Det är skönt iaf:)

Ha en bra kväll nu tjejer! Kram på er!

Det känns ordentligt. Jag hade riktigt ont faktiskt vid äl. Snart 2 år för oss med. Helt galet vad tiden går snabbt :/.
  • botha

Håller tummarna Wile! Ja det kan vara för tidigt men min läkare sa om du inte plussar efter två veckor då bör mensen komma. Helt rätt att jag inte har äl el mens. Men tyfligen framkallas en mens i och med att jag har haft äl så den borde komms om jag nu inte plussar.. Haft oskyddat sex sedan -08 :(

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.