• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria

Grattis SaraKarla! :) 

Själv har jag Äl nu, visade positivt på ÄLstickan igår så jag och sambon har myst hela helgen :) Blir väl mer mys ikväll gissar jag ;) .....sen är det bara att vänta och hoppas.

Va spännande för er som börjat med pergotime nu! Ska ni gå på VUL och kolla er denna omgång eller hur blir det?  

• many87

mylady: jag tog mina pergotime till frukosten. Tyckte de var lättast å skönast å fått de gjort..

Har nu äl efter dubbelkuren så nu hoppas jag verkligen att detta fungerar :)

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-04-29 07:18:29 följande:
    Grattis saraklara

Min mens har äntligen kommit igång. Denna månad var en sån där då jag bara väntat på frk röd. Inte ofta man vill att hon ska dyka upp :)
    Men visste att det inte skulle bli nåt denna månad.
    Nu med mensen får jag äntligen börja med pergo imorrn! Lite spänd att se hur det kommer att funka.
    Biverkningar eller inte...

När tar ni tabletten? Morgon kväll? Till mat?
    Jag tar mina tabletter på morgon innan frukost....lättast att komma ihåg dem då tycker jag. 
  • botha

Grattis SaraKarla!

Även jag tog mina till frukosten.. hoppas du klarar dig utan biverkningar. Jag fick sådana vallningar när jag åt pergo :( 

• Wile

Mylady jag tar oxå mina på morgonen när jag borstar tänderna lätt o komma ihåg:)

LillajagMaria jag ska inte in på vul denna cykel. Men om det inte tar sig denna ska jag göra det nästa cykel.

Botha spännande! Håller tummarna för att det är riktiga symtom!!:)

Many87 härligt att du fått äl:)

Här är känslorna stabilare idag det är skönt! Ska börja ältesta imorgon har jag bestämt mig för!

• emelita

Hoppar in här lite sent.. Ska börja nu denna månad med tablett har ägglossning men visade svagt på det med proverna därför fick jag. jag och min man har vart gravid men ett år sedan va som missfall el hjärtat slog ej så fick tabletter så de skulle komma ut. min gyn läkare sa att det kasnke räcker med att äta en om gång annars skulle jag bara få det utskrivet 2gånger till max sen gå vidare. Nån mer som vart gravid efter första kuren?

• Mael

Fick precis veta att jag inte ska äta pergotime vid nästa mens :/. Antar att kroppen ska få återhämta sig lite. Bara att avvakta då :(. Känns lite tråkigt faktiskt.

• Wile

Mael tycker man läser lite varstans att pergo ofta ger viss effekt även cykeln efter! Jag håller tummarna för att det är så för dig!!

Fortfarande inget positivt ältest här än.. Men det kommer väl:) min läkare sa att den kunde komma lite senare än vanligt med pergo eftersom jag i vanliga fall har ganska kort cykel.. Så bara o vänta.. Bara en låååång väntan det här med bebisgörandet tycker jag.. Men det är det väl värt i slutet antar jag:)

• botha

Har BIM på måndag och vi väntar och väntar.. Provade "tidigt grav test" igår men det visade inget. Har läst att många har plussat många dagar innan BIM. Har sedan en vecka tillbaka haft fruktansvärgt ont i bröstvårtorna och har fått knottror på vårtgårdarna. Man går ju och funderar varför man har det..

Hoppas det går bra för er andra. Och Mael jag förstår att det känns jobbigt att pausa en månad men kroppen kan ju behöva det ibland :(

• trina

Jag har inte fått mens och inget plus på min första kur. Så jag får ringa till läkaren och se när vi får köra igång igen. Hoppas på en dubbelkur och vul plus blodprov. För att gå och hoppas och känna efter gör mig vara deprimerad. Måste ha någon form av bekräftelse på att det jag känner är rätt och att min kropp inte spelat mig ett spratt.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.