• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael

Wile, jag fick ägglossning sent med pergotime. Runt dag 17 fick jag utslag på stickorna och på dag 18 hade jag riktigt ont i magen. Håller tummarna för er alla.

• LillaJagMaria
    emelita skrev 2013-04-30 20:05:33 följande:
    Hoppar in här lite sent.. Ska börja nu denna månad med tablett har ägglossning men visade svagt på det med proverna därför fick jag. jag och min man har vart gravid men ett år sedan va som missfall el hjärtat slog ej så fick tabletter så de skulle komma ut. min gyn läkare sa att det kasnke räcker med att äta en om gång annars skulle jag bara få det utskrivet 2gånger till max sen gå vidare. Nån mer som vart gravid efter första kuren?
    Välkommen hit :) 
    Har tyvärr inte blivit gravid efter min första kur pergotime, är inne på kur nr tre nu och BIM ska vara om två veckor ungefär så bara att hålla tummarna!  

Mael - förstår att det känns tråkigt, men jag har hört många som får ÄL även cykeln efter pergotime så ge inte upp, testa med stickor denna gång också så håller vi tummarna!!!

botha - håller tummarna för att du testade för tidigt och att du ändå får ett positivt test snart!! :) 

trina - va tråkigt att pergotime inte gett resultat, hoppas du får en starkare kur nu som ger resultat! Se till att det verkligen kollar upp dig så du vet om du får ÄL eller inte!!  
  • Mael

LillaJagMaria: Jag har ju egen ägglossning också så det är bara att hålla tummarna. Har också hört att effekten kan sitta i så jag hoppas det :)

• trina

Fick tid med läkaren imorgon så då får jag veta hur vi går vidare. Har ni fått samma dos en gång till fast det inte fungerade första gången? Jag hoppas att jag slipper komma så långt som sprutor. Jag har inga problem om det är någon annan som "sticker" mig för då tittar jag bort och det blir inte samma förväntan på när det gör ont. Men om man ska göra det själv blir det ju läskigt :/ då vet man när man sticker och när det gör ont.

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-05-02 14:48:35 följande:
    LillaJagMaria: Jag har ju egen ägglossning också så det är bara att hålla tummarna. Har också hört att effekten kan sitta i så jag hoppas det :)
    Okej då håller vi tummarna!! Hoppas hoppas hoppas!! 
    trina skrev 2013-05-02 16:17:53 följande:
    Fick tid med läkaren imorgon så då får jag veta hur vi går vidare. Har ni fått samma dos en gång till fast det inte fungerade första gången? Jag hoppas att jag slipper komma så långt som sprutor. Jag har inga problem om det är någon annan som "sticker" mig för då tittar jag bort och det blir inte samma förväntan på när det gör ont. Men om man ska göra det själv blir det ju läskigt :/ då vet man när man sticker och när det gör ont.
    Okej, hoppas du får något bra besked hur du ska gå vidare idag nu! Du får uppdatera oss om hur det går. 

Tycker också det där med att ge sig själv sprutor är riktigt otäckt....usch :(

• trina

Får dubbeldos och får börja med Provera på en gång. Funkar inte detta blir det trippel dos och efter det sprutor. Så förhoppningsvis händer det något nu. Har dessutom bokat in ett vul så vi ser om något händer med mina ägg.

• Wile

Mael hur går det för dig? Hur mår du?

Botha testat igen?:) känner du något?

Trina skönt att du verkar ha ett bra gyn! Håller tummarna för att det funkar o att du slipper komma till sprutorna!

Här blev det :) gubbe på ältestet imorse! Två-tre dagar senare än vad jag brukar få i vanliga fall.

• Mael
    Wile skrev 2013-05-04 10:01:51 följande:
    Mael hur går det för dig? Hur mår du?

Botha testat igen?:) känner du något?

Trina skönt att du verkar ha ett bra gyn! Håller tummarna för att det funkar o att du slipper komma till sprutorna!

Här blev det :) gubbe på ältestet imorse! Två-tre dagar senare än vad jag brukar få i vanliga fall.

Jag mår mycket bättre, hade en vecka med total depp och gråt men nu känns det bättre. Får sån där panikkänsla ibland när jag tänker på att vi kanske aldrig kommer lyckas. Men vissa dagar är jag med positiv till allt. Längtar till juni så jag får sätta igång med pergotime igen.

Har du ont av ägglossningen? Håller tummarna för att det tar sig för dig nu :)
  • Wile

Skönt att du mår bättre Mael! Vet vad du går igenom har haft ett ma o två mf.. Det är skitjobbigt!!
    Jag känner av den lite till o från men inte mer än jag brukar! Det är skönt!

• Wile

Jag tar tillbax det där med att det känns som vanligt.. Har haft jätte jätte molvärk igår kväll o hela dagen idag.. Gick på mitt vanliga spinningpass idag o va tvungen o sätta mig ner flera gånger för att det kändes så.. Inget tvivel om att det är äl just nu iaf!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.